lørdag 15. august 2009

New York, New York!

So, where do I start?

Mandag morgen, 8:00: Jeg står opp, jeg er spent. Veldig spent. Jeg dro til flyplassen hvor jeg møtte Carolina som jeg har snakket med på forhånd. Det ble en tårevåt avskjed for mammas del. Carolina og jeg skal begge reise til NYC på orienteringsprogram før vi skal være Au Pairer i USA. Hun på Long Island, NY, jeg i Durham, NC. Vi møttes, og sjekket inn - med veldig god hjelp av Silje (Haugen). Hun hjalp oss så alt gikk veldig fort. Så satt vi å ventet en god stund før flyet gikk klokken 11:55. Flyturen til München gikk greit, og vi ventet ikke altfor lenge før flyet til New York tok av. Jeg kom uheldigvis ikke ved siden av Carolina, men måtte sitte ved siden av 3 amerikanere i 9 timer som jeg nesten ikke snakket noe med. Men gutten ved siden av tilbø (sp?) meg tyggis, og jeg tok imot. Underveis hørte jeg på musikk og så The Hannah Montana Movie. Vel fremme i New York fant vi bagasjen vår, og fant frem til "the shuttle", som skulle ta oss til Sheraton Meadowlands i New Jersey.

Vel fremme. Jeg kom på rom med Maireken fra Tyskland og Nina fra Sverige. De var kjempealrighte begge to. Rommet var fint, det var Starbucks på hotellet (jepp, jeg bestilte "Double Chocolate Chip Frap.") og et basseng som desverre skuffet litt. Når jeg endelig la meg var klokken 5:00 (norsk tid), og jeg hadde vært våken i 21 timer. Jeg stod opp klokken 6:00 amerikansk tid og var TRØTT. Så var det frokost, og "skole" fra 8 til 5. Etter skolen dro vi inn til NYC på sightseeing. Turguiden vår het Rob, og er en pensjonert skuespiller som blandt annet har spilt i TV-serien "Law and Order". Moro! Vi var overalt. Times Square, Greenwich Village, Strawberry Fields, vi så leilighetkomplekset hvor Madonna bor, Statue of Liberty (bildene ble veldig dårlige ettersom det var blitt mørkt) og hva mer? Egentlig alt som er å se i NYC. Carolina, Camilla fra Sverige, og jeg spiste pizza på Times Square. VERDENS BESTE PIZZA.

Den følgende dagen var det igjen skole fra 8 til 5, men denne dagen slapp vi en halvtime tidligere. Carolina og jeg sjekket ut bassenget før vi, sammen med Anastasia fra Ukraina, bestilte pizza og satt og koste oss på Carolina og Anastasias rom. Vi hadde det UTROLIG gøy - spesielt morsomt var det at Anastasia sa "I'm gonna die right here on my bed" etter Carolina og jeg hadde fortalt om hvor luksuriøst det er å bo i Norge - med BMW og Mercedes og skyhøy lønn. What a treat!

Onsdag var siste dagen i NYC, og vi hadde "class" i noen timer, før vi samlet sammen sakene våre og dro til Newark.

More blog updates to come! :)

4 kommentarer:

  1. Gleder meg til å høre resten :D Og Double Chocolate Chip Frappuccino er best! Selv om den også er ganske kvalmende :P

    SvarSlett
  2. Jepp, skal prøve å få postet litt mer i kveld, kanskje? Ja, den er god. Men jeg synes ikke den er like god nå, som forrige gang jeg smakte den :P Det kommer litt an på hvilken Starbucks man bestiller hos. Husker det var forskjellig fra sted til sted forrige gang også.

    SvarSlett
  3. Så bra du koser deg :D Tenker masse på deg! <3

    SvarSlett