tirsdag 25. august 2009

Lost in the middle of... where?

Passende overskrift for dagens største hendelse.
I dag hadde jeg min andre dag som Au Pair, og jeg var ganske spent da jeg spente fast Wylie, og meg selv, i den store minivanen, startet motoren og satte den i D(rive). Jeg pustet tungt ut før jeg forlot oppkjørelsen, stolt over hva jeg nå skulle begi meg ut på. Jeg skulle hente Cecilia på skolen. De første få minuttene gikk bra. Men så så jeg et skilt med påskriften "15 501". Var ikke det den veien jeg skulle innpå? Jeg måtte handle fort, og blinket av til venstre. Dumt gjort!

Jeg skulle riktignok på 15 501, men ikke nordover. Jeg fikk litt panikk når jeg forstod hva jeg hadde gjort, men så en fin liten avkjøring med en bro over, slik at man kunne komme utpå igjen, denne gangen sørover. Så det var det jeg gjorde. Vel utpå sørgående retning så jeg etter Exit-skiltene. I USA har alle avkjøringsramper et Exit-nummer. Jeg visste at jeg skulle ta av ved Exit 164 South. Det jeg så var Exit 104 (eller 105) South. SHIT! Dette vil egentlig si at det er 60 miles til riktig exit. Og det var da panikken slo inn for fullt. Hva jeg gjorde etter dette er litt uklart. Jeg kjørte av og på, rundt omkring. Jeg endte langt borti huttiheita ved et kjøpesenter, parkerte og ringte Leigh. Hun sa hun skulle ringe John å be han hente Cecilia, for jeg ville obviously ikke rekke det. Hun ringte opp igjen to minutter senere og spurte hvor jeg var. Hva skulle jeg svare? Jeg hadde ikke aning. Jeg prøvde å forklare at jeg var et sted med et kjøpesenter, og det var mange små murbygninger rundt meg. Svaret jeg fikk var: Well, that could be anywhere. Panikken slo til igjen, men så husket jeg det: Da jeg tok av så jeg et Target-varehus. Da visste Leigh med en gang hvor jeg var, og fortalte meg hvilke veier jeg måtte utpå igjen for å finne veien tilbake. Jeg fant frem - helt hjem igjen, uten videre forklaring. Ganske stolt!

Ellers har jeg hatt en bra dag. Jeg har lært meg hvordan jeg bruker vaskemaskin- og tørketrommel, og jeg har for første gang her nede vasket klærne mine. Nå har jeg nok av klær å velge mellom, så jeg har ikke gått rundt i skitne klær av den grunn. Jeg har spist en deilig middag som bestod av mac and cheese, brokkoli og kylling, og drukket ALTFOR mange glass Cola. På et døgn har jeg drukket 2 liter. Ellers har Leigh og jeg planen klar for hva som skjer i morra. Hun kommer fra jobb klokka 12:30 og henter meg, slik at vi kan få dratt å fikset følgende:

- Social Security Number
- Registre meg som student ved Durham Tech. Community College
- Opprette amerikansk bankkonto

Og ellers kan jeg jo meddele at jeg skal på kino i morra med Sigrid og Melanie fra Tyskland. Vi skal se The Time Traveller's Wife. Skal nok innom Starbucks en tur også. Tror nok morgendagen kommer til å bli veldig bra :) Og der avslutter jeg.

6 kommentarer:

  1. du är duktig du som är ute och kör på vägarna! klem!

    SvarSlett
  2. Ååå! SÅ UTROLIG heldig du er som skal se den filmen! Jeg ble ferdig med å lese boken her om dagen, utrolig trist :') Irritert over at den filmen ikke kommer til Norge!
    Er kjempespennende å lese om hvordan du har det :) You go girl :)

    SvarSlett
  3. Det gikk jo egentlig ganske smertefritt!
    Det er bra. Jeg er stolt av deg, jenta mi!
    <3

    SvarSlett
  4. Silje: Takk, Silje :) Klem tilbake.

    Katrine: Likte filmen godt, men synes kanskje den var litt lang.. Haha, jeg hadde ikke hørt om filmen før for noen dager siden :P Kommer ikke filmen til Norge? Rart! Vet du hvorfor? Du får bestille den på DVD når den er tilgjengelig. Bra du liker å lese, for jeg liker å skrive :)

    Andreas: Ja, det ordnet seg til slutt :) Takk, kjære <3

    SvarSlett
  5. Skjønner! Jeg har ingen anelse om hvorfor den ikke kommer, men er utroolig mange filmer som går "over there" som ikke kommer hit. MEN jeg skal til Sverige for å se den i november, haha :)
    Kos deg videre :D Du er så heldig!

    SvarSlett
  6. Ja, er vel sant det der. Men bra du får sett den i Sverige da ihvertfall :) Takk, det skal jeg :D

    SvarSlett