onsdag 26. august 2009

Happiness

Jeg har hatt en veldig bra dag i dag, og nå skal jeg fortelle hvorfor. Jeg dro for å hente Cecilia i dag også, og i dag fant vi tilogmed frem (og tilbake). Når vi kom hjem kom Leigh nokså kort tid etter og hentet oss. Vi dro til Chapel Hill (tror jeg?), hvor jeg leverte inn søknad om Social Security Number, før vi dro videre til Durham Tech. Community College for å registrere meg som student. Vi gikk rundt omkring på campusområdet, og det var VARMT. Jeg elsker sommer, sol og varme, men nå om dagen er det rett og slett for varmt her. Svetten pipler etter noen få minutter ute - i skyggen. Cecilia slo seg vrang etterhvert, og jeg måtte bære en hysterisk 3-åring ned til bilen, mens Leigh gikk innom bokhandelen og kjøpte læreboka jeg trengte. Jeg måtte også tvangsfeste henne i bilsetet hennes, for hun var ikke medgjørelig. Det gikk heldigvis for over. Når vi kom hjem gikk jeg bort til Cecilia som lå å furtet på sofaen og spurte et par ganger "May I please have a hug? It would make me so happy". Søtingen ga meg en klem, og et kyss <3

Videre utover dagen lot Leigh meg slippe litt tidligere "off duty" slik at jeg kunne gjøre meg i stand før Sigrid kom å hentet meg. Jeg ble med Sigrid hjem til hennes hus, for hun var ikke helt ferdig med jobbdagen sin ennå, men siden hun var i området hentet hun meg, ettersom vi skulle på kino i Chapel Hill, der hun bor. Jeg har aldri i mitt liv sett en så idyllisk plass å bo på. Huset var veldig fint, men det som virkelig traff meg var synet jeg fikk da jeg gikk ut i stua, og så rett ut i hagen. En SVÆR hage, hvor du så rett ut mot en innsjø. De hadde privat brygge, kanoer, kayaker og et flott basseng. WOW! Skikkelig luksus. Da moren kom hjem fra jobb kom hun kjørende i sin nye BMW cabriolét. Men ungene? Hahaha. Det eneste jeg kan gjøre er å le. Jeg ble med Sigrid og de tre barna på 13, 12 og 10 år til et spisested som likner Subways. Alle søsknene ertet hverandre og Sigrid konstant. Sønnen på 13 år sa at Sigrid var tjukk. Jeg spurte ironisk "Am I fat?", og datteren på 10, som forøvrig både ser ut og oppfører seg som en gutt, svarte: "No, you don't. But no offence - my mind told me to tell you this - you're flat chested". Like WTF? Hahaha. Etter å ha spist en deilig wheatbaguette, dro vi til kinoen, hvor jeg møtte rundt 8 andre Au Pairer. Vi så The Time Traveler's Wife. Den var fin og trist, men kanskje litt for lang for min smak. Men jeg likte den godt. På hjemturen satt jeg på med Marina fra Tyskland. Vi brukte en stund på å finne frem, men jeg kom da hjem til slutt og på kjøkkenbenken ventet en 2litersflaske med Cola som Leigh hadde kjøpt med til meg.

I morgen skal jeg ut med de andre Au Pairene igjen til Southpoint Mall hvor vi skal shoppe og spise middag.
Jeg begynner virkelig å trives :)

6 kommentarer:

  1. så fint at du trives :D og de tre ungene tror jeg ikke jeg hadde taklet.

    SvarSlett
  2. Hahah, ja du sier noe. Men de var så sarkastiske at jeg skjønte de ikke mente noe vondt med det. Men ja, hadde nok blitt litt i meste laget for min del.

    SvarSlett
  3. Jeg skulle ønske jeg bodde i huset med brygge, kanoer, basseng og innsjø :)

    SvarSlett
  4. Ja, det var innmari fint. Men sukk, det er ikke alle foreldre som er doktorer ved Duke University.

    SvarSlett
  5. Jeg er veldig fornøyd, babe! Det høres ut som du får det bedre og bedre for hver dag!
    For en frekk unge! Selv om det ikke var noen mening bak det!

    Du har et ganske idyllisk sted hvor du bor du også da! ;)
    Elsker deg!
    <3

    SvarSlett
  6. Ja, jeg kommer mer og mer inn i mitt nye hverdagsliv :) Hahah, ja det var frekt sagt. Men, men.. Jeg tok meg ikke nær av det, så.

    Ja, det er kjempefint her. Er et nydelig, stort hus, men det nye huset er også veldig pent, så det :)

    Jeg elsker deg <3

    SvarSlett