søndag 23. august 2009

College enrollment

So.. Jeg våknet i 10-tiden i dag, fikk endelig ryddet på plass alle klærne mine, så nå gjenstår egentlig bare litt smårydding i vindu/nattbord-området mitt. I dag har jeg observert hvordan Leigh forbereder lunch til både Cecilia og Wylie, og jeg har tatt med begge barna på tur til parken (aka. lekeplass). Det var stekende varmt ute, svetten piplet, jeg fikk voldsomme gnagsår av de nye flip flop'ene mine OG myggen beit som bare f. Men tross all motgangen hadde vi en ganske ålreit tur, og jeg kan da hvertfall ikke klage på at jeg ikke har fått noe mosjon i dag. Etter "hjem"komst (ja, det er jo tross alt mitt nye hjem nå...) tok John meg med på kjøretur igjen i hans enorme 4X4 truck. Kjøringen gikk stort sett bra i dag også. Vi kjørte å hentet Jacques (uttales shak) på kennelen, før vi dro videre til Cecilias "skole". På hjemturen dro vi innom Johns mor, Julia. Hun var så søt og hyggelig. Det var koselig å møte henne. Jeg har også hilst på Johns bror i dag, Dan.

Jeg glemmer nesten å fortelle at vi hadde besøk av Jessica Brack, Au Pair Care Area Director, i 2-tiden. Hun kommer innom for å høre hvordan den første uken har gått, og stiller spørsmål ang. "schedule" (jeg kommer ærlig talt ikke på det norske ordet, jeg lover!) osv. Hun var veldig hyggelig. Og det beste av alt - Leigh spurte når de skal begynne å betale meg, og de må betale meg for den uka vi har vært på stranda :D Wee! Sånn generelt sett har jeg også funnet ut at det ER mulig å ta ferie utenom de to ukene man har krav på betalt ferie, men da får man altså ikke betalt. Og selvfølgelig må begge parter være enige. MEN; Jeg har altså tjent $196 av å kose meg en hel uke på en av USAs vakreste strender med masse godt å spise/drikke, shopping, kortspill og chillaxing. Ikke verst!

Til sist vil jeg avslutte med å si at Leigh og jeg har sittet å sett på college-muligheter, og jeg har bestemt meg for å ta fag ved Durham Tech Community College (Orange County Campus (aka. Hillsborough som er nærme Cecilias skole OG der vi skal flytte)). Jeg skal studere Elementary French I. Jeg har snakket med en tysk Au Pair, Melanie, som også skal studere det samme, så det er jo ganske vidunderlig. Jeg skal ta fransk dette semesteret hver tirsdag og torsdag fra 11 - 12:15. Leigh var så grei og sa hun kunne ta seg fri fra jobben for å se etter Wylie mens jeg er på universitetet. Dermed kommer jeg til å hente Cecilia på vei hjem, og så kan Leigh dra tilbake til jobb. Fleksibelt og generøst gjort!

On se parle bientôt!
(Talk to you soon!)

2 kommentarer:

  1. Lykke til med Fransk-studier! Gleder meg til vi snakker fransk, litt småbrisne, på en bardisk mens vi danser hanna montana dansen, i Vegas!! :D

    SvarSlett
  2. Hahaha :D Det hadde vært no, det! Men jeg beklager å måtte meddele at det er change of plans. Forklarer mer i et nytt blogg-innlegg.

    SvarSlett