onsdag 9. september 2009

A week without a laptop

Jeg har naa vaert foruten min elskede laptop i en hel uke, og jeg skal si det tar paa. Plutselig er en stor del av hverdagen borte. Synd, men sant. Heldigvis har John klart aa redde innholdet paa harddiscen min, og mamma har send avgaarde re-install CDene med flypost, saa forhaapentligvis vil de vaere her om noen dager. Hun sendte dem paa loerdag, tror jeg, og det skulle ta 4-7 dager, og det har naa gaatt 5, saa jepp - de burde begynne aa naerme seg naa. Jeg har heldigvis greid aa holde kontakt med de hjemme allikevel. Leigh lot meg laste ned Skype paa laptopen hennes naar vi var paa ferie I Atlantic Beach saa jeg fikk snakket med Andreas, og mamma og jeg sender hverandre stadig lange mail. Her hjemme I Durham har de en hustelefon de ringer gratis med til Norge. Fantastisk! Jeg kan altsaa ringe hjem naar jeg vil, saa lenge telefonen er medgjoerelig (noe den ikke var tidligere I kveld naar jeg proevde aa ringe Andreas).

For aa summere opp hva jeg har gjort I det siste kan jeg jo nevne at jeg igjen har vaert paa Southpoint aa sett The Hangover med Simmy. Det var sist fredag. Kjempemorsom film! Hvis du ikke allerede har sett den - loep og se! Ellers har jeg som sagt feriert i Atlantic Beach, men det ble bare to netter for vi hadde bare daarlig vaer (utenom kvelden vi ankom). Paa soendag dro vi til et stort akvarium aa saa fisker, blekkspruter, maneter og (tante Anne, hopp ned til neste linke!), SLANGER! Men neida, gikk veldig greit det. De var jo inni "kabinetter".

I dag proevde jeg igjen aa ha mine foerste spansktimer, men naar jeg kom dit viste det seg at det ikke hadde blitt forskjoevet allikevel, altsaa har jeg gaatt glipp av 3 dager (7.5 timer) spansk (for begynnere!!!). Jeg har tittet litt I spanskboka mi idag, og proevd aa skjoenne det grunnleggende. Skal ikke vaere saa altfor vanskelig. Men da proever jeg igjen I morgen, for timene er jo paa tirsdager og torsdager. Oensk meg lykke til. It is much needed!!!

Snakkes forhaapentligvis via laptopen min!

1 kommentar: