mandag 12. oktober 2009

Reverse! Norwegian Girl - Raised on Promises?

Neida, jeg har ikke blitt omvendt. Men jeg snakket med ei jente fra Norge som har flyttet til Skottland, og spurte om det var vanskelig med tanke på visum osv. Hun svarte at man ikke trengte noe visum, så hvis jeg noen gang skulle ønske å flytte til Skottland, så er det bare å kjøre på - så lenge pengene rekker. Det inspirerte meg litt. Hadde vært kjempegøy å bodd et år i Glasgow. Da hadde jeg bodd nærme min kjære venninne, Gemma også.

Anyways. Jeg fant ut at jeg ville søke på noe litt spesielt. Jeg åpnet Google, og skrev "moving to Norway". Jeg kom over mange artikler, blandt annet fra nord-amerikanere som hadde et sterkt ønske om å flytte til Norge. "Mitt mål har alltid vært å flytte til Norge" osv. osv. De spurte desperat etter tips til hvordan å få oppholdstillatelse, og jeg ble sjokkert! Det er visstnok nesten like vanskelig å få oppholdstillatelse i Norge, som i USA. Rart å tenke på at det er mennesker der ute som virkelig streber etter å kunne starte et nytt liv i Norge. Det var rett og slett som å lese mine egne tanker om USA.

Allikevel er jeg glad for at jeg er fra verdens beste land å bo i.

7 kommentarer:

  1. Du kan jo bli med meg til England og bo der ett år? Vi kunne ha skaffa oss en jobb og greier. :)

    Jeg har i hvert fall lyst til å gjøre det etter at jeg er ferdig med å studere og før jeg begynner å jobbe. :)

    SvarSlett
  2. Ja, det hadde vært kjempegøy. Oss to - roommates :) Problemet er bare at jeg allerede har store ambisjoner om å flytte sammen med Andreas. Altså, det er ikke et problem. For all del; Jeg gleder meg utrolig mye! MEN; Hvis du flytter dit, da kommer jeg hvertfall på besøk :) :) :)

    SvarSlett
  3. Jeg syns Elin kan reise aleine til England og så kan du bli hjemme hos Andreas og, viktigst av alt, MEG :) No offense, Elin ;P

    SvarSlett
  4. Nå fikk jeg meg en god latter :D Takk for at du vil ha meg hjemme, Camilla <3

    SvarSlett
  5. Jeg vil også at du skal bli hjemme hos Andreas! :) Det blir det beste! <3

    SvarSlett
  6. Andreas: Søte, gode, elsklingen min <3

    Veggi: :)

    SvarSlett