lørdag 3. oktober 2009

The Case Of The Engine Breakdown

Okei, nå vet jeg seriøst ikke hvor jeg skal begynne. Føler at jeg har så mye å si. Men jeg får bare begynne et sted. Kan jo begynne med å si at jeg våknet opp i 9:30-tiden i dag, noe som er veldig tidlig til å være lørdag. Jeg snakket med Andreas på Skype, ordnet meg og skyndte meg ut døra for å rekke å møte Emmie på Southpoint klokka 12:15. Ble et kvarter forsinket. Hadde det altfor bra når jeg snakket med Andreas :) Vel fremme på Southpoint var jeg veldig sulten, ettersom jeg ikke hadde rukket å spise frokost, så Emmie og jeg stakk innom food court'en og kjøpte et stykke pepperonipizza. Herlig! Emmie fant plutselig ut at hun ville ta brune striper, så vi gikk til frisøren for å finne ut prisen - $80 - og hun bestemte seg for å gjøre det. Jeg hadde lyst til å ta lyse striper, men hadde akkurat vunnet et originalt Full House artwork for $85 på eBay, så bestemte meg for å vente. Imens gikk jeg ned på Starbucks for å kjøpe mocha frappucinos til oss. I køen skvatt jeg til når noen dyttet borti meg. Det var Jenny (en tysk Au Pair som har Simmy som felles venn). Hun hadde besøk av ei venninne fra Tyskland. Jeg slo av en liten prat med dem (vel, venninna hennes sa nesten INGENTING - var visst ikke noe spesielt glad i å snakke engelsk) før jeg gikk ut å satte meg ved en av de mange vakre fontenene ved Southpoint for å nyte frappucinoen min i sola. Det var stekende varmt, skyfri himmel - rett og slett herlig vær!

Jeg gikk så opp til Emmie å leverte frappucinoen hennes, før jeg bestemte meg for å gå rundt å se i butikker alene - hun var hos frisøren i ca. 2.5 timer. På Macy's møtte jeg Jenny og venninna hennes igjen. Vi gikk også innom Victoria's Secret, hvor jeg selvfølgelig fant en skikkelig bra deal jeg ikke kunne gå glipp av. Når Emmie endelig var ferdig hos frisøren gikk vi innom Sephora, fordi hun fant ut at hun ville kjøpe mineralsminke hun også, men køen var LANG og hun bestemte seg for å vente. Klokken nærmet seg nå 4:30, og hun skulle jobbe klokka 5, så vi bestemte oss for å ta turen hjemover. Vi sa farvel og gikk til hver vår bil.

Jeg satte meg blid og fornøyd inn i bilen og "turned the keys". Til min store skrekk ville ikke bilen starte, og jeg så at jeg hadde glemt å skru av lysene. Bilen hadde altså stått med lys på i fire timer. Ikke bra! Desperat etter hjelp ringte jeg Leighs mobil. Hun svarte ikke. Jeg prøvde å ringe hjem hit - ikke noe svar. Jeg ringte John (som forøvrig fortsatt er i Oriental) - ikke noe svar. Jeg prøvde å få tak i Katie - ikke noe svar. Jeg prøvde tilogmed å finne Mary's nummer, men uten hell. Frustrert og oppheta (det var helt sinnsykt varmt i bilen. Stekende sol og svarte skinnseter) bestemte jeg meg for å ta turen til Starbucks å kjøpe enda en mocha frap. Mens jeg stod å ventet på kaffekoppen min ringte Leigh. Hun ba meg kontakte "Mall Security", så det var det jeg gjorde. Jeg gikk bort til en mann som liknet på en ordentlig sheriff - i en golfbil. Han ble med bort til bilen min og prøvde å "jump starte" den, men uten hell. Han tilkalte deretter en jente som kom med en gedigen billader. Viste seg at jenta kunne like mye som meg om bilmotorer. Men jenta var kjempeålreit, hun, og vi stod å snakket i ca. en halvtime, mens vi prøvde å la bilen lade en stund før vi igjen prøvde å få start. Uten hell. Jeg hadde et valg: Ringe Leigh å finne ut hva vi skulle gjøre, eller kontakte "towing service". Jeg ringte Leigh. Hun ville ikke at bilen skulle bli fraktet hjem til Anderson Street, så hun ba meg vente der, så skulle hun komme å hente meg. Jeg hadde da 40 minutter til overs. Jenta som hjalp meg, Jasmin, og jeg prøvde å lokke igjen motorlokket, men fikk det ikke tull. Vi prøvde desperat å skru på stanga som holdt motorlokket oppe, men nei. Tilslutt fant vi ut at det bare fikk stå opp til noen andre fra Mall Security kunne komme å fikse det. Jasmin er fra New York, og er forholdsvis ny i North Carolina selv, så hun foreslo at vi finner på noe sammen, går ut på byen osv. Jeg fikk nummeret hennes. YES! Jeg har fått min første non-Au Pair-venn :D Mission accomplished! Anyways, jeg ville ikke la motorlokket stå åpent, så jeg sendte Andreas en melding og ba han ringe meg selvom det er DYRT. Jeg spurte om hjelp, og etter å ha prøvd flere ganger sa han: Bare prøv å lukk "lokket". Jeg prøvde, og jeg lyktes. Så lett. Noen ganger gjør man ting så altfor komplisert.

Jeg gikk rundt senteret (det er STORT) for å møte Leigh ved hovedinngangen til Macy's. Hun hadde tatt med startplugger for å prøve å få start. Det som skjedde var at det gnistet fra begge pluggende, kom røyk og ble brennende hett. Great, just great! Til slutt måtte vi bare dra hjem.

Jeg har kommet til den konklusjon at "all these challenges are thrown at me", og det eneste jeg har å gjøre er å ta utfordrinen. Og så langt har jeg gjort en damn good job, om jeg kan si det selv. Emmie dro hjem 4:30 - jeg dro 7. Hahaha. Men det kom da noe godt ut av det: Jeg fikk en ny erfaring og en ny venn :)

Her er noen bilder av dagens kjøp :)

T-skjorte fra Urban Outfitters. Gjett hvorfor jeg elsker den? OK, du gjettet riktig. I tillegg er den kjempemyk og komfortabel. Veldig lik en t-skjorte jeg kjøpte fra Urban Outfitters i København tidligere i sommer. Og yes, den var på salg. Hadde kostet $24, men fikk den for $14.99 :D


Smykke fra Urban Outfitters. Og ja, den er en ordentlig klokke som tikker og går. Jeg elsker det <3


Close up.


Victoria's Secret <3


Jeg fikk en 3 for $25 deal. Jeg har lite Body Lotion igjen, så kjøpte to Body Lotions og en Body Spray <3


Og så kommer de virkelig artige bildene fra denne herlige dagen :D Her er mannen fra Mall Security som først hjalp meg. Jeg sniktok dette bildet.


Jepp, dette må ordnes.


Jasmin & meg :)


Random: For noen dager siden fikk jeg en melding av Monica, Leighs søster, på Facebook hvor det stod noe i denne duren: "We were talking about how you're all coming down to Atlanta for Thanksgiving, and Drew said: I don't want anyone here, but Cecilie". Ååå, så utrolig søtt :)

Listening to: Sexy Bitch - Akon. Oh yess!

5 kommentarer:

  1. Uff, det hørtes trøblete ut.. bra det gikk greit til slutt da...

    Måtte du ta førerkortet på nytt da du kom til usa?

    xo

    SvarSlett
  2. Digger den nye t-shirt'n du kjøpte :O

    SvarSlett
  3. Gullstjerne til deg som har fått ei ny venninne :D Hu ser kjempesøt ut :)

    SvarSlett
  4. HG: Hvem er du? Måtte ikke, men kan ta det på nytt hvis jeg vil.

    Katrine: Takk :D

    Karoline: Takk :D

    Camilla: Hun var kjempesøt :)

    SvarSlett