lørdag 17. oktober 2009

I restrained myself



So. Saturday morning. Vel, ikke akkurat. Føles som om det fortsatt er morgenkvisten her, men den tid ei. Klokka er nå ti over halv 5 på ettermiddagen. Jeg sitter foran peisen og koser meg. La meg fortelle litt om helgen min så langt...

I går kveld skulle jeg møte Raquel fra Brasil, og hennes venninne Magdalena fra Polen. Jeg skulle møte dem på en bar, Alivia's Durham Bistro, klokka 7:30. Jeg tok feil tid, og var der allerede 6:30. Selvom baren lå ca. 3 min fra huset mitt bestemte jeg meg på trass for å bli der, så jeg satt ved baren i én time, helt alene. Ikke kunne jeg ta meg en drink heller, pga. 21årsgrense. Dumme, dumme regel! Litt over 7:30 kom endelig Raquel, og like etter møtte vi Magdalena, og to av hennes venner. Ei fra Tyrkia og ei fra Makedonia. Ikke spør meg hva de heter. Prøv å huske makedonsk og tyrkisk navn. Der var vi, 5 nasjoner rundt ett bord, med litt mat og drikke. Vi satt der i ca. to timer og snakket og hygget oss. Det var helt greit, men så langt føler jeg at jeg går litt bedre overens med.. jeg vil si skandinavere, men tyskere går også an, så vest-europeere. Judgemental much? Well. Så dro jeg hjem og tok kvelden, veldig tidlig. Var i seng og sovnet litt over 11, og sov helt til litt over 11 i dag. 12 timers søvn og fortsatt trøtt som bare det. Jeg snakket så vidt med Erik på Skype. Det var koselig. Mamma er på Evert Taube-konsert i Oslo i kveld med bestemor og bestemors søster. Dette var egentlig bestefars bursdagsgaveåper fra oss, men siden han ikke fikk oppleve det :(, inviterte de med Bergit (bestemors søster) istedet. Jeg håper de har en kjempefin kveld! Så snakket jeg med min kjære Andreas som jeg savner så utrolig, utrolig mye!

Jeg bestemte meg så for å ta meg en tur til postkontoret, men når jeg kom frem og gikk inn viste det at det ikke var noen som betjente på lørdager (eller søndager), så du må desverre vente til mandag før jeg sender ut Play Station 3-spillet ditt, Erik. (PS: United States Post Office virker så utrolig viktig!) Bare sjekk bildet fra postkontoret her i Durham:



..videre gikk turen til Food Lion, hvor jeg kjøpte en kyllingceasersalat, cantalopemelon og tyggis. Jeg hadde lyst på både cupcakes, Candy Corn, brus og Hershey's Milk Chocolate, men jeg holdt igjen, og kjøpte bare de sunne alternativene. Jeg prøver nok en gang å starte en sunnere livsstil. Har jeg drukket brus i dag? Nei. Har jeg spist Goldfish i dag? Nei. Har jeg spist Pop Tarts i dag? Nei. See? :D

Nå sitter jeg som sagt her foran peisen og bare slapper av, og i kveld skal jeg antakeligvis til Emmie å se en film, ettersom hun må jobbe ikveld. Ungene sover, så det funker fint. Jeg har så langt ingen spesielle planer for morgendagen, men neste helg skal jeg mest sannsynlig kjøre opp til D.C. med noen venner :) Det blir artig! 2 år siden sist jeg var der. Tenk som tiden flyr.

Her har du dagens kjøp fra Food Lion.


Lørdagskos.

2 kommentarer:

  1. Du får det alltid til å høres ut som om du har så innhlodsrike helger du, jenta mi! :) <3

    Forresten, så tror jeg er sikker på at jeg vil dra til D.C. med deg når jeg kommer! ;)

    SvarSlett
  2. Vel, denne helgen har ikke vært særlig eventful. Har ikke gjort noe annet enn å være ute i noen timer fredag kveld. Men, men.. Liker å holde meg hjemme og slappe av også, jeg.

    Aha, bra det, kjære :) Da blir det ca. tre turer på meg dit i år. John sa han ville dra opp dit til våren en gang også, haha. I don't mind, though :) Love you! <3

    SvarSlett