lørdag 10. oktober 2009

2 måneder i USA

I dag (vel, teknisk sett i går ettersom klokka er over 12) har jeg vært her i USA i 2 måneder. Rart å tenke på at det har gått 2 hele måneder allerede. 2 av 12/13. Da er det bare 10/11 igjen... Kan jo begynne å fortelle litt om hva jeg har gjort i helgen så langt. I går fikk jeg slippe litt tidligere, ettersom jeg la barna mandag kveld. Jeg snakket litt med Andreas på Skype, og så dro jeg til Southpoint i halv 7-tiden for å møte Emmie. Vi hadde planlagt en jentekveld med drinker og film hos henne. Viste seg at det bare skulle bli en liten samling. Jeg hadde ikke spist middag, så vi dro innom food court'en hvor jeg kjøpte et pizzastykke, før vi dro innom Sephora. Emmie skulle kjøpe ID-sminke. Deretter møtte vi Maria. Hun er også svensk. Vi dro på Starbucks, hvor jeg kjøpte min "hver gang jeg er på Southpoint"-dose av Mocha Frap. Så kjørte vi i tog til Harris Teeter - en flott matbutikk med stort utvalg. Jentene skulle drikke vin, men ettersom jeg ikke liker det ble det rusbrus istedet. Jeg er riktignok ikke 21, så derfor måtte Emmie kjøpe for meg. Hun kjøpte en 6-pakk Smirnoff Ice Green Apple Bite. Jeg trodde ikke alkohol her borte var mye billigere, men der tok jeg visst feil. En 6-pakk kostet $7.99 (=48 kroner). I Norge koster det rundt 100 kroner for en firepakning. Huff.

Vi dro så til Emmie hvor hun hadde funnet frem en haug med filmer vi kunne velge mellom. Vi valgte en Disney-film. Så skulle Emmie gå ned å hente vinopptrekkere, men kunne ikke finne noen, så det endte med at jeg tok meg to Smirnoff Ice alene den kvelden. Vi satt og snakket om alt fra spøkelser til bortgang av kjære familiemedlemmer ( :( ), og vi hadde det så koselig. Vi satt oppe til 4. Da fant Maria ut at hun heller ville kjøre hjem enn å sove over. Jeg bestemte meg for å sove på sofaen, men teppet var så lite, at jeg lå å frøs i ca. en time før jeg fant ut at det kanskje ville være lurt å ta på seg en genser til. I 5/halv-6-tiden sovnet jeg endelig. Sov ikke veldig godt, og var meget trøtt da jeg våknet i 12-tiden. Ble liggende til 1. PS: Rommet til Emmie er KJEMPESTORT! Helt sykt hvor store og luksuriøse hjem alle Au Pair-vertsfamiliene har her.

Jeg bestemte meg for å dra innom Southpoint på hjemveien (big shocker!). Dro først innom Starbucks. Jepp. Så tok jeg turen innom senteret for å kjøpe en ansiktsmaske Emmie anbefalte meg. Jeg fikk 3 for prisen av 2. Én kostet $16.99, så de var ikke akkurat billige. Så tok jeg turen innom F.Y.E. (For Your Entertainment) hvor jeg tilfeldigvis fant sesong 6 av One Tree Hill på SALG!!! $44.99 kostet den, men så ble jeg F.Y.E.-medlem, og da fikk jeg prosenter + 2 mnd. gratis Us Weekly-abonnement, så sluttprisen ble $43.et-eller-annet. Fornøyd!

Til slutt tok jeg turen hjemover, hvor jeg ble møtt av en smilende Joel, og fornøyde barn. Avery kom trippende bort og ga meg en god klem. Så skyndte jeg meg opp på rommet for å ha en Skype-date med Andreas - OG mamma. Byttet på å snakke med dem. Parkerte samtalen etter noen minutter for å kunne snakke med den andre osv. osv. Mens jeg snakket med dem kom Cecilia og Avery inn på rommet mitt. Haha, du kan tro de hadde det morsomt når de snakket med Andreas. Ellers har jeg ikke gjort noe kjempespennede i dag. Dro en tur innom Food Lion i 10-tiden for å kjøpe noen nødvendigheter, pluss at jeg i et desperat forsøk på å være sunn kom tilbake med en stor plastflaske low fat sjokolademelk og cantalopemelon istedet for min vanlige 12-pakk Cherry Coke. Well done!

PS: Jeg har tatt hundrevis av bilder med Blackberryen min rundt omkring, så tenkte jeg skulle opprette et random-album på Facebook med forskjellige bilder fra den. Så, watch out :)

Du synes kanskje jeg handlet veldig lite i dag? Vel, jeg kan jo legge til at jeg har kjøpt tilsammen 4 sladreblader siden i går. Åh, Amerika. Mitt kjære Amerika <3



PS: Jeg dro innom Target i dag for å kjøpe Champion kosebukse. Jeg gikk å prøvde størrelse SMALL, og ble svært skuffet da jeg nesten druknet i den. Kjedelig at den ikke passet, og mindre størrelser var der ikke. Men allikevel helt ålreit følelse at str. SMALL er for stort :D

3 kommentarer:

  1. OTH sesong seks kommer på dvd her den 14. oktober, og gjett hvem som har forhåndsbestilt på Platekompaniet.no ;D

    Miss you <3

    SvarSlett
  2. Det er merkelig. Sesong 6 har vel ikke gått på TV hjemme engang. Eller har det det..?

    Miss you too <3

    SvarSlett
  3. Det går på tv nå tror jeg (: Følger ikke med siden jeg har sett episodene før.

    Wow, billig rusbrus! Alt her hjemme er så dyrt..

    SvarSlett