tirsdag 10. november 2009

Jeg finner ikke en passende innleggstittel

..men jeg bare fortelle dere noe sykt!

Jeg har førerkort. Det vet dere. Jeg fikk 'lappen' 25. mars 2008, etter en del kjøretimer og - vel - penger. Mamma og pappa betalte vel et sted mellom 20 000 og 25 000 kroner. I tillegg er de siste stegene i prosessen.. annerledes enn det de er her.

Og før du spør: Nei, jeg har ikke tatt 'lappen' her ennå, men jeg har lyst. Og egentlig burde ingenting stoppe meg, for vet du hvor mye det koster for å ta teoriprøven og førerprøven? Tilsammen!

$4.00 - ja, du leste riktig: FIRE DOLLAR!
Dette er riktignok ekskludert kjøretimer, men uansett. Det er jo helt.. sinnsykt!

I tillegg kan man gjøre alt på samme dag. Her er litt av informasjonen jeg har samlet fra en annen Au Pair som har kjørt opp her borte:
- Teoriprøven består av 25 spørsmål - man kan ha 5 feil.
- Selve førerprøven varer i ca. 10 minutter.
- Alt (teoriprøve, førerprøve, pluss utfylling av papirer) ble utført i løpet av én time.
- Det kostet $4.00! (24 kroner, folkens!)


Ja, det er vel egentlig ingenting som burde holde meg igjen fra å kjøre opp her borte. Hadde vært litt morsomt å hatt et slikt eksemplar i lommeboka :)

3 kommentarer: