søndag 8. november 2009

Det har aldri vært noen bedre far enn deg.

Happy Father's Day!

I Norge, anyway. Her i USA er farsdag tredje søndag i juni. Første gang jeg fikk nyss på at farsdag er en helt annen dag i USA syntes jeg dette var veldig rart, og det synes jeg fortsatt. MEN, det er vi i Norge som er litt utafor. I 52 land i verden, inkludert USA, feires farsdag som sagt den tredje søndag i juni. Det er bare i Norge, Sverige, Finland, Island og Estland at farsdag feires andre søndag i november. Så det er vel heller vi i norden som er litt utafor, men det er vel en grunn til at vi er litt isolert oppi der? Men nok om det.

Grunnen til at jeg kom på at det er farsdag i Norge i dag er at jeg leste Silje's blogg. Så takk for at du minte meg på det, Silje!

Jeg skulle så gjerne ønske jeg kunne dratt på graven til min kjære pappa og lagt ned noen blomster, og bare sittet der sammen med ham og lyttet til Evert Taube. Det synes jeg er veldig koselig. Men det er ikke bare-bare når man sitter Gud-vet-hvor-mange-mil unna. Jeg fikk iallefall snakket med både mamma og Erik på Skype i dag. Jeg snakket med de i 12-tiden (18:00 norsk tid), og da var farsdagskaken like rundt hjørnet. De skulle også tenne lys. "Det har aldri vært noen bedre far enn deg", står det på telysholderen jeg kjøpte i fjor. Og det er så sant, så sant.

Jeg vil alltid se opp til deg, tenke på deg og savne deg, kjære pappa! Som sagt; Det har aldri vært noen bedre far enn deg.



Så kan jeg jo fortelle litt om helgen min. Fredag kveld fikk jeg endelig snakket med Andreas på Skype igjen. Senere samme kvelden kom Jasmin å hentet meg. Vi dro ut å spiste pizza på en ganske fin pizzarestaurant, før vi dro til Southpoint for å se The Box, en ny kinofilm med blandt annet Cameron Diaz i hovedrollen. Jeg har sett traileren i flere uker nå, og var skikkelig spent, men syntes egentlig filmen var en skikkelig skuffelse. Veldig forvirrende. Bare mye surr. Men allikevel var det en artig kveld. Etter jeg kom hjem i 12-tiden stupte jeg i sengs. Jeg var så trøtt.

I går sov jeg lenge, og fikk igjen snakket en god stund på Skype med Andreas. Det er alltid like koselig. Etter å ha Skypet i timesvis var det tid for å dra å hente Magdalena. Vi kjørte til Southpoint hvor vi møtte Sigrid og gjengen på Chili's. Sigrid har vært i USA som Au Pair i snart 1 år og 9 måneder, så nå har vertsfamiliens nye Au Pair fra Tyskland ankommet, så dette var en velkomstmiddag for Moschda. Etter en skikkelig deilig middag på Chili's inkludert tacos (3 tacos, masse ris og bønner), brus med gratis påfyll og en kjempegod dessert; vaniljeis med varm, herlig brownies betalte jeg bare 80 kr. Helt utrolig! Riktignok delte jeg desserten med Magdalena, men allikevel. Det er så utrolig billig her borte. Magdalena, Mirjam og jeg tok turen innom Old Navy, før vi dro bort å så Dinsey's "A Christmas Carol" i 3D. Dette kunne nok egentlig ha vært en veldig fin film, men av en eller annen grunn greide jeg ikke å konsentrere meg ordentlig om filmen, og fikk ikke med meg noe særlig annet, enn at Ebenezer Scrooge faktisk gjorde en helomvenning og ble en veldig varm og godhjertet person til slutt.

I dag har det vært 25 grader og herlig vær ute. Jeg trengte noen groceries, så jeg tok med meg Cecilia i vogna og gikk til nærmeste matbutikk, før vi tok turen videre til parken/lekeplassen. Vi var ute i ca. 2 timer, og jeg fikk meg god mosjon. Vel tilbake lagde jeg meg mac 'n cheese (microwavable), og så endte jeg opp her oppe på rommet mitt, hvor jeg har lest ut min første bok på.. årevis. Det er iallefall sånn det føles ut. Jeg har ikke lest ordentlig bøker på en årrekke, men nå har jeg endelig kjøpt meg en god bok, og lest den ut også. Jeg begynte å lese boka torsdag kveld, og hadde det ikke vært for at jeg har gjort mye denne kvelden, hadde jeg lest den ut lørdag. Boken jeg snakker om heter UnSweetined og er skrevet av Jodie Sweetin, skuespillerinnen som spilte Stephanie Tanner i TV-serien, Full House. Jeg har bare én ting å si: Les den! Du kommer ikke til å angre.

Til slutt avslutter jeg med noen bilder av ting jeg har kjøpt i det siste.

Michael Jackson t-skjorte jeg bestilte på eBay.
(Yep, I'm smitten.)


Boka jeg elsker.


Ny kåpe jeg kjøpte for rundt $29. BILLIG!


Og til slutt en genser jeg kjøpte for litt siden. Kjempesøt!


Glemte nesten å si at jeg egentlig skulle se This Is It igjen ikveld (ja, for 3. gang), men Sigrid og Moschda som jeg egentlig skulle se den med, skulle ut med vertsfamilien å spise middag, så da ble ikke det noe av. Jeg har SÅ lyst til å se den ikveld! Nesten så jeg vurderer å dra alene. Men er litt kjipt det også. Hmm...

5 kommentarer:

  1. Du er virkelig bitt av basillen hvis du skal se This Is It igjen :P Kåpa og genseren var kjempesøte! :) Håper vi får Skypa snart ;*

    SvarSlett
  2. Fikk litt lyst til å lese den boka nå :)

    SvarSlett
  3. Camilla: Jeg ble bitt av basillen ved foerste sekund. Ble ikke noe film i gaar, men jeg skal se den igjen paa onsdag. Siste sjanse :) Haaper vi faar Skypa snart, jeg ogsaa :)

    Karoline: Les den! Den er kjempebra :) Pluss at du faar vite litt insider-info om Full House :)

    SvarSlett
  4. :) Jeg liker skype bare mer og mer! ;) Det er utrolig koselig! <3

    Det er forresten koselig å lese bloggen din også!

    SvarSlett
  5. vad fint du hade skrivit. och vad fina saker du ahr köpt! :)

    SvarSlett