onsdag 13. januar 2010

Hektiske dager

Dagene flyr avgårde, og jeg har knapt tid til å åpne lokket på laptopen før sengetiden er nær. Men nå har jeg bestemt meg for å ta meg tid til et lite (eller langt...?) blogginnlegg. Klokken nærmer seg 9 på morgenkvisten, og jeg sitter i Cecilias komfortable seng. Wylie sitter på gulvet fremfor meg og blar igjennom en bok. Hun er så søt. Hun begynner virkelig å gå fra babystadiet over til 'toddler'-stadiet. Hun kan stå oppreist nå uten hjelp, og hun kan også ta noen få skritt. I tillegg begynner hun virkelig å gi respons når vi snakker til henne. I går når jeg lekte med henne på senga sa jeg "Wylie, can I have a kiss?" og jeg forventet ikke noen ordentlig respons. Men gjett hva hun gjorde? Hun lente seg frem og gapet over hele ansiktet mitt. Hahaha, søte, søte Wylie.

Men skal vi se, jeg kan jo fortelle litt om hva jeg tok meg til i helgen som var. Skal prøve å unngå alle detaljene. På fredag dro jeg til Jenny etter jeg var ferdig for dagen. Vi lagde middag sammen (spaghetti med ost, smør og squash - nam!) før vi gjorde oss istand og dro ut. Først møtte vi Veronika og Daniela på en bar, før vi tok turen videre til Martini Bar hvor vi dansa og koste oss frem til det stengte klokka 2. Så dro Jenny og jeg tilbake til henne, hvor jeg sov på en luftmadrass. Veldig ukomfortabelt og kaldt, but I made it through. Vi sov lenge dagen etter. Var vel ikke før i 2-tia vi endelig bestemte oss for å krype ut av senga og kaste på oss noen klær, før vi dro avgårde til Daniela. Daniela bor i en 'gated community', det betyr et gedigent boligfelt hvor man må ha pass for å komme igjennom bommen. Utrolig fine, svære hus - og hennes hus var intet unntak. Veronika hadde sovet hos Daniela, så alle vi fire jentene presset oss sammen oppi senga til Daniela og så 'The Ugly Truth' mens vi stappet i oss alt fra buttery popcorn til sukkerfri sjokoladeiskrem og sukker -og koffeinfri Cola. Fin stund! Etter dette kjørte jeg hjem til Anderson St. for å rekke en Skypedate jeg hadde med Andreas. Leigh og John flyttet inn i det nye huset på lørdag, så når jeg kom hjem og skrudde på dataen oppdaget jeg fort at internettforbindelsen var tatt vekk. Modemet var flyttet over til det nye huset. Jeg tok med meg en hel koffert + to stappfulle bæreposer fulle av klær og kjørte opp til det nye huset, hvor jeg fikk sett mitt nye rom møblert for første gang. NYDELIG! Jeg Skypet med Erik og Andreas i noen timer, før jeg tok kjøreturen ned til Anderson St. igjen. Jeg pakket alt klar til morgendagen og la frem klærne jeg skulle bruke, før jeg la meg til å sove. Neste morgen, klokken 6, ringte vekkerklokka mi. Jeg stod opp og gjorde meg istand før jeg kjørte bort til Magdalena og møtte alle de andre som skulle være med opp til Seven Devils, NC for å 'snow tube'. Vi fordelte oss i to biler. I min bil hadde jeg med meg Magdalena og Raquel, og i Biancas bil hadde hun med seg Carla, Miriam og Kristin. Dette ble nok et eventyr for min del. Vi kjørte med GPS, men allikevel greide vi å gå glipp av en sving, så GPS'en rekalkulerte, og ba oss kjøre frem og tilbake et par ganger, før den tilslutt ledet oss opp på en privat vei gjennom en port.... Det var massevis av snø og selvfølgelig greide vi å kjøre oss fast. Å ha automatgir hjelper ikke akkurat på situasjonen det heller. Raquel og Magdalena gikk for å finne hjelp, mens jeg satt varm, god og komfortabel i bilen min og oppdaterte Facebook-statusen min :) Vi fikk hjelp og kom oss etterhvert opp til resorten. Der spiste vi litt før vi gikk ut og begynte moroa. Det var tre forskjellige baner. Vi begynte med den minst skumle, og etter to runder gikk vi bort til neste bane. Denne var mer enn skummel nok for meg, så jeg prøvde aldri ut bane nummer 3. Jeg prøvde heller ikke å ligge på magen i denne baderingen. Å sitte på stumpen var nok for min del. Litt for skummelt for meg, men allikevel hadde jeg det veldig morsomt! Men moroa skulle selvfølgelig ikke vare evig...

Når vi endelig skulle ta turen nedover åpnet jeg døra mi og trykket på knappen for å åpne alle de andre dørene. Det funket ikke. "Hmm", tenkte jeg. "Kanskje de har fryst?". Det var jo tross alt opptil -12 grader der oppe. Men så så jeg det: Jeg hadde glemt å skru av lysene igjen. IGJEN! Det samme skjedde på Southpoint tidligere i sommer, men da var det varmt ute - og jeg kunne gå inn på senteret. Her oppe var det bitende kaldt og snart stengte alt. I tillegg var vi langt oppe på fjellet og det var ikke bare bare å få hjelp. Kvelden før hadde jeg ryddet ut alt skrotet i Leighs bil, men av en eller annen grunn lot jeg startkablene ligge. "Flaks", tenkte jeg, men vi fant fort ut at de var til liten nytte. Vi prøvde å "jump starte" med hjelp av Biancas bil, men no such luck. Så sa Bianca at hun hadde medlemskap hos Triple A. Vi ringte dem, de sa de skulle ringe opp igjen, men ikke særlig mye hjelp å få der heller. Så stoppet vi noen andre gjester på resorten og spurte om hjelp. De prøvde også å "jump starte" med mine startkabler, men neida. Tilslutt gikk vi bort til bygningen og banket på, men det var stengt :( Heldigvis så vi noen ansatte rundt hjørnet. Jeg gikk bort og forklarte hva som hadde skjedd, han sa han kunne hjelpe og kom med noen startkabler. Biancas bil stod fortsatt til slik at det var lettest å gjøre det med hennes bil, så vi prøvde og TAKK GUD, det funket! Vi kom oss endelig på veien rundt 6-tiden. Vi hadde nå en 3-timers kjøretur foran oss og vi var kalde og slitne. Men etter en god stund i bilen og med setevarme, fikk vi etterhvert varmen tilbake og det ble tilogmed en liten stopp innom Subways på veien nedover. Når vi endelig var hjemme slapp jeg av Magdalena og Raquel hos Magdalena, dro innom Anderson St. for å hente toalettsakene mine, og kjørte opp til Efland. Jeg tok en rask dusj, men var så vidt jeg klarte å holde meg våken i dusjen - før jeg la meg og sovnet som en stein. Jeg har jo tross alt verdens største og mest komfortable seng nå.

Mandag var en ganske normal dag. Jeg passet ungene, og dro så til Jenny etter jobb. Vi dro å kjøpte pizza og hang litt rundt på Southpoint før jeg dro opp til Efland igjen. Og så kom tirsdag... Igår fikk jeg fri til å flytte over alle tingene fra mitt gamle rom til mitt nye. Leigh sa jeg kunne få hele dagen fri til å gjøre det jeg ville, så jeg stod opp klokka 8:30, gjorde meg istand og dro avgårde til Jenny. Så kjørte vi hver vår bil til verkstedet (hennes bil som måtte fikses litt på). Hun satt på med meg tilbake. Vi dro nå til Southpoint for å spise frokost, men food courten åpnet ikke før 11, så da tok vi turen til McDonald's istedet. Bacon, egg & cheese bagel til frokost - mmmmm <3 Etter dette dro vi til Ritz Car Wash og fikk vasket bilen til Leigh - den så ikke ut etter å ha blitt kjørt på fjellet med salt, grus og masse snø. Videre dro vi til Ross og Target. På Ross fant jeg meg noen kjempefine sko fra Guess. Ordinærpris: $98. Jeg fikk dem for $24.99. Sweet! Jeg fant meg også min drømme-carry-all på Target. Selvfølgelig hadde jeg glemt igjen Target-gavekortet mitt hjemme, så forhåpentligvis husker Jenny på å kjøpe den for meg idag. Etter dette tok vi turen innom Mickey D's igjen for å kjøpe sjokolademilkshake, og så gikk turen endelig til Anderson St. hvor vi slo ned baksetene i bilen til Leigh og stappa bilen full. Herregud så mye ting jeg har klart å samle opp i løpet av disse 5 månedene!.. Så dro vi til Jenny og dagen vår fortsatte med å farte rundt, til vi tilslutt dro opp hit til Efland. Jeg tok meg en dusj, mens Jenny nærmest sovnet i min svære, gode seng. Vi gjorde ikke noe veldig spesielt egentlig. Slappet av på rommet mitt til hun dro. Og det er det jeg har gjort siden fredag sånn "kort" oppsummert ;D

PS: Jeg legger til bilder senere :)

4 kommentarer:

  1. Det er så gøy å lese om hva du driver med, så jeg setter pris på disse "korte" oppsummeringene :D
    Livet ditt er litt av et eventyr der borte, og jeg er ganske misunnelig! Love yah <3

    SvarSlett
  2. Det er godt å høre :) Ja, jeg har det ganske bra her borte, og opplever utrolig mye spennende :D Love yah 2 <3

    SvarSlett
  3. Håper vi får se bilder av det nye huset :D og skoene!

    SvarSlett
  4. You will :D
    Ikveld skal John hjelpe meg og ommøblere noen kommoder/bord på rommet mitt, og etter det er gjort blir det straks klart til å bli tatt bilder av :)

    SvarSlett