tirsdag 2. mars 2010

Spenning!

Igjen tid for en liten oppdatering. Som sagt har vertsfamilien vært 'outta town' denne helgen, så planen var blandt annet å dra å se Shutter Island på kino fredag kveld, men endte med at Jenny og jeg dro ut på Franklin St. sammen med gjengen istedet. Artig kveld, som endte opp med hot dogs og ketchup dip rundt klokka 3 om natta da vi endelig var fremme her i Efland igjen. Jenny var designated driver. Lørdag morgen våknet jeg av at den dumme mobilen til Jenny ringte, men la meg nedpå puta litt til, før jeg fant ut at jeg ikke ville sove mer, og skrudde på TV'en. På nyhetskanalen fikk jeg høre om jordskjelvet i Chile, før jeg zappet videre til en eller annen TV-kanale hvor Twilight akkurat hadde begynt. Perfekt! Tro det eller ei; Jeg hadde bare sett denne filmen 2 ganger før. En gang på kino med Therese, og en gang sammen med mamma og Andreas. Den er alright, men jeg er ikke hysterisk. Planen var jo egentlig å gå ut lørdag kveld, ettersom vi i utgangspunktet skulle se film fredag kveld, men jeg gadd ikke dra ut igjen, så jeg tok anledningen til å ha en stille og rolig kveld for meg selv. Søndag var det så tid for Jay-Z konsert. Jeg stod opp, tok en dusj og stresset som bare det for å rekke å være klar til Jenny kom for å hente meg - viste seg at jeg ikke hadde trengt å stresse fælt. Vi kom oss avgårde, og dro til Four Seasons - et gigantisk kjøpesenter i Greensboro, sikkert dobbelt så stort som Southpoint. Har vært her en gang før. Det kjipe var at jeg var blakk, og kjøpte ikke en eneste liten filleting - utenom mat. Mozzarella sticks fra Sonic. Herlig! Og så endelig konsert. Vi hadde dårlige plasser. Billettene kostet ikke mer enn $29. Før konserten begynte tenkte vi å ta oss en tur innom en bar der. En kjempehyggelig southern guy sa at det ikke var åpent ennå, men at vi kunne stå og vente til det åpnet for å kapre plasser ved "rekkverket" slik at vi kunne se hele konserten derfra. Mye bedre enn setene våre i utgangspunktet. Jippi! Heldig med den. Og som mannen selv sa "When you go back you can tell them you met a real nice southern guy...". Han var skikkelig koselig! Vi ga han en klem som takk for gjestfriheten. Konserten var bra! Trenger ikke si noe særlig mer enn det. Jenny tok bilder og filmet.

Så var det tilbake til virkeligheten mandag morgen. Dagen gikk greit den, og i går kveld bestemte Magdalena og jeg oss for å dra på kino å se Shutter Island. Det vil si; Jeg over overtalte Maggie til å bli med - hun er ikke særlig glad i 'skrekkfilmer'. Filmen var UTROLIG BRA! Når det er sagt; Den var også litt forvirrende på slutten, spesielt til å være første gang jeg så den. Jeg bestemte meg derfor for å se den igjen. Det var jo denne filmen Jenny og jeg egentlig skulle se på fredag, så ikveld var Jenny og jeg på Southpoint for å se den (igjen for min del). Herlig! Var så fint å sitte der å virkelig legge merke til alle de små detaljene, for så å få et godt overblikk og en god forståelse av hele konseptet. Gjett om jeg kjøper den på DVD når den kommer ut, a! Drev å leste litt rundt om Leonardo DiCaprios filmprosjeker (han er jo så nydelig!), da jeg kom over noe interessant: Titanic blir re-launched i 2011! Den kommer på kino igjen, denne gang i 3D-versjon. Jeg gleder meg SÅ fælt! Husker at jeg så gjerne ville gå da den kom ut i 1997, og at jeg var så sjalu på mamma og pappa som fikk se den på storskjerm. Gud, tenk det!.. Den gang var jeg ikke eldre enn 8 år. Tiden flyr!

Så folkens, dra og se Shutter Island hvis dere ikke har gjort det ennå, og gled dere til Titanic kommer ut i 3D-versjon!



..og ja, jeg blir nødt til å lese boka, Shutter Island, nå. Visste ikke engang at filmen var basert på en bok, men det er den visst, og boken kom ut for ei god stund sia den å, helt tilbake i 2003. 7 år siden.. Wow! Noen som begynner å vokse opp her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar