fredag 12. mars 2010

Velkommen hjem!

Fredag igjen. Herlig. Det er merkelig hvordan (arbeids)dagene går i sneglefart, mens ukene i seg selv flyr unna. Ikveld hoppa jeg i dusjen etter jobb, før jeg dro avgårde for å hente Maggie. Vi hadde bestemt oss for å spise middag på Chili's. Chicken fajitas og strawberry lemonade. Ikke værst! Etter dette ville vi se Dear John (som forresten er spilt inn "her" i Chapel Hill. Ca. 15 min. unna), men den spiltes ikke så sent på kvelden, så vi gikk litt rundt i butikker og kikket istedet. Jeg endte opp med pocketversjon av Shutter Island (boka - på tide å begynne å lese igjen. Flere år siden sist!), en sukkerfri Red Bull, en sukkerfri Cola, bursdagsgave til Elin og kosebukse til meg selv. Egentlig pysjbukse, men den er så komfortabel at jeg tror den vil bli brukt som kosebukse også. På vei hjem (rundt 12:30-tiden) skvatt jeg til da hele himmelen lyste opp, og jeg fort oppfattet at det hadde begynt å lyne. Noen sekunder senere kom regnet. MASSE regn! Det er jo så varmt og godt ute om dagen (14 grader akkurat nå), så jeg gikk i flip flops og kortermet topp. Utfordringen var nå å løpe fra bilen og inn, og lommelykta på mobilen streika grunnet lavt batteri. Og nei, jeg er ikke mørkredd - det er sl***ene jeg er redd for. Tante Anne er ikke no særlig glad i de dyra der... Ikke jeg heller. Jeg trippet avgårde over gressplenen og var livredd. Når jeg endelig kom inn var jeg helt skjelven. Fra nå av skal jeg ta med meg gummistøvler i bilen hver eneste gang jeg drar ut bare for sikkerhetsskyld. Det gikk heldigvis bra. Møtte ikke på noen kryp denne gangen heller. Men jeg vet at de er der; Som John sa igår, da jeg så en padde (eller frosk), og spurte om ******** er her ennå; "Er det frosker, er det *******". Grøss og gru!

Men det som virkelig fikk meg til å skvette skjedde innenfor husets vegger. Jeg skulle til å gå opp trappa, og tråkket nesten på denne lille krabaten her..



Hårete og fin! Nå er ikke jeg no særlig redd for edderkopper, så jeg benyttet sjansen og tok kameraet fatt, men følte allikevel at jeg burde vekke John (som hadde sovnet på sofaen med laptopen i fanget), for å forsikre meg om at edderkoppen ikke var giftig. Jeg har allikevel en ekkel følelse av at dette bare er begynnelsen....

God helg! Nå skal jeg begynne på Shutter Island.

2 kommentarer:

  1. Æææææ! Snakes, frogs and spiders høres ikke gøy ut :S Første gang jeg har lest innlegget ditt og ikke blitt sjalu :P Jeg får prise meg lykkelig over at snøen holder alle småkryp unna..

    SvarSlett
  2. Nei, det er ikke no særlig. Jepp, det er en av de få tingene some er bra med å bo i et kaldt land :)

    SvarSlett