mandag 22. mars 2010

Norsk = gammelsvensk?

Kort oppdatering, fordi jeg ikke gidder å skrive en lang en; Fredag satt jeg barnevakt for ungene, og så Revolutionary Road etter de hadde lagt seg. Elsket den! Leonardo DiCaprio er en fantastisk (fin) skuespiller! Liker også Kate Winslet veldig godt. Selvfølgelig slår ingenting Titanic.... *sukk*

På lørdag våknet jeg klokka 7 og dro avgårde for å hente Jenny, Daniela, Veronika og Moschda. Moschda kom ikke, men når vi kom frem til Wrightsville møtte vi etterhvert Emmie (svensk), Maria (svensk) og Adele (Sør-Afrikansk). Enda senere kom Moschda og Shawn også. Kjempefin dag på stranda! Deilig og varmt = solbrent! Veldig solbrent. Men det er sånn jeg liker det. Stort sett. Når vi kom hjem hoppet jeg i dusjen, før jeg skrapet sammen sakene mine og dro til Emmie. Vi dro så ut på Martini Bar og danset kvelden avgårde. Da vi kom hjem i 2:30-tiden var jeg stuptrøtt. Hadde da vært våken siden 7. Sov helt til klokka 1 på søndag.

Emmie og jeg stod opp og dro til Foster's hvor jeg spiste en kjempegod frokost - breakfast bisquit med bacon og hot chocolate on the side. Nam! Etter dette dro vi til Franklin St. hvor vi møtte Maria og Caroline (uttales Carolin). Var merkelig å snakke norsk igjen. Vanskelig også - jeg begynte hver tredje setning på engelsk, for så å si alt om igjen på nytt på norsk. Da forstår man at man har vært i USA en stund. Svenskene synes vi nordmenn har mange rare ord, og Caroline lo og sa "Norsk høres ut som gammelsvensk". "Ja, vi var jo i union med dere en gang i tiden...", var min kommentar til det. Senere dro Emmie og jeg hjem til henne og slappet av foran TV'en i noen minutter, før vi dro til Southpoint, spiste middag i food courten (fries og bbq saus - nam!) og så Remember Me på kino. Var ikke en dårlig film, men ikke min favoritt heller. Skal prøve å få kommet meg på kino igjen på lørdag - gratis billett når man har bursdag. Vil se The Bounty Hunter med Jennifer Aniston og Gerard Butler.

Alt for nå. Én uke til jeg drar og henter mamma og Erik på flyplassen. Og vet dere hva? Leigh ga meg fri på fredag. Jippi! Jeg har verdens beste vertsfamilie :)

3 kommentarer:

  1. ja, vi har mer gemensamt än vad vi tror. ´svensken;)

    SvarSlett
  2. Jeg var innom huset ditt i dag og leverte bursdagsgaven :) Kjempekoselig å snakke med mammaen din, jeg sto vel i døra i nærmere tjue minutter :) Vi gleder oss alle til du kommer hjem <3

    SvarSlett
  3. Silje: Det er sant :) Absolutt.

    Camilla: Å, så koselig! Gleder meg til å se hva du har funnet på, og gleder meg til å komme hjem :)

    SvarSlett