onsdag 23. desember 2009

Lilla jul..?

Ja, som pappa alltid sa på lille julaften "lilla jul" :) Men for å være helt ærlig; Her er det særdeles lite julestemning om dagen, for ikke å nevne at jeg tilogmed "jobber" imorra. Det vil si; Dagen min er ikke stort annerledes enn en annen hvilken som helst dag. Dagen idag, lille julaften, har vært en helt 100% normal dag. Jeg har ikke gjort noe julaktig utenom å handle inn siste del av Andreas' julegave. Har ikveld vært på Southpoint med Magdalena. Men jul i lufta? Næh. Det er så mye julestas på senteret, men allikevel - det er helt umulig å komme i julestemning. Her i huset har vi bare et juletre, et par julekalendere og to stykk julestrømper hengende foran peisen som bevis på at det er jul. Som jeg kanskje har nevnt før flytter vi til Efland om ikke altfor lenge, så veldig mye begynner å bli pakket ned i pappesker nå, så det er ganske tomt, ergo lite julepynt. I tillegg er det ganske varmt. Tror all snøen er smeltet bort igjen nå. Vi hadde jo en voldsom snow storm i forrige uke en gang.

Imorra er det julaften.. Det er helt merkelig. Hadde jeg sittet hjemme i stua på Siggerudhagan nå hadde jeg vært spent og glad og utålmodig. Istedet er jeg litt småtrist og deprimert. Det er så stusselig å feire jul uten familien sin. Jeg kan på forhånd si at norsk jul slår amerikansk jul hands down. Men ja, nå skal ikke jeg 'turn into' en Grinch, her jeg sitter. Imorra klokka 2pm lokal tid (20:00 norsk tid) har jeg Skype date med mamma, Erik, farmor, farfar og sist, men ikke minst; Flip <3 Det gleder jeg meg veldig til. Egentlig skulle jeg jobbe til klokka 4 imorra og Skype med dem mens Wylie tar en lur og Cecilia er i rommet sammen med meg, men Leigh var så grei og sa at hun kunne komme hjem i 2-tia så jeg får snakket med familien i ro og fred. Og etter Skypinga drar hun tilbake til det nye huset og ordner, før hun antakeligvis er tilbake i 4/5-tia. Og så blir det julekjøttmiddag imorra kveld. Etter jeg fortalte om ribbe, medisterkake og julepølse sa Leigh at hun skulle forsikre seg om at det ble kjøttmat imorra. Vanligvis er Leighs bror med kone og barn på besøk hver julaften, men i år har de andre planer, så blir bare oss fem. Jeg får gjøre det beste ut av situasjonen, selvom jeg ikke er spent i år i det hele tatt. Så, hva gleder jeg meg til? Julen 2010 og selvfølgelig til Andreas kommer 26. desember. 3 dager...

2 kommentarer:

  1. Jeg trodde dere allerede hadde flyttet? Jeg surrer vel x)

    SvarSlett
  2. Ja, vi skulle egentlig ha flyttet inn i oktober, men det har oppstått en del forsinkelser, så vi flytter antakeligvis inn om noen uker :)

    SvarSlett