onsdag 19. mai 2010

17. maihelgen!

Jeg har blitt så slapp på å skrive lange blogginnlegg, men må jo nesten komme med en liten oppdatering på hva jeg har tatt meg til de to siste helgene. Stryk det, jeg begynte å skrive, men helgene går helt i surr, så jeg kommer nå bare til å fortelle om den helgen som nettopp var.

Fredag kveld hoppet jeg i dusjen så fort jeg var off, og pakket veska. Så kjørte jeg nedover til Wilmington. Vel, rettere sagt; Hampstead, for å besøke Sofie & co igjen. Når jeg kom frem var klokka rundt 9:30, og vi var ganske slitne, så dette ble en rolig kveld hvor vi bare lå på senga hennes og skravla i timesvis. La oss i 2-tiden.

Lørdag morgen stod vi opp i halv 9-tiden for å ta en morgenbad i bassenget i nabolaget sammen med mammaen hennes. Det var skikkelig deilig og oppkvikkende. Absolutt the way to go hvis man er trøtt og vil våkne opp. Etter et lite bad gikk vi tilbake til huset deres, hvor vi spiste frokost, før vi dro avgårde for å hente Avery. Deretter gikk turen til stranda. Herlig vær! Var egentlig kjempevarmt ute, men det blåste, så det var bare helt perfekt. Brukte solkrem og fikk fin farge. Resten av dagen har jeg ikke tellinga engang på hvor mange ganger vi dro frem og tilbake til 'the island'. Lego, en kompis av Sofie, bor der, så vi fartet frem og tilbake hele dagen. Dro også innom Island Delights, en liten restaurant/iskremsjappe, hvor en kompis av Sofie, som jeg også har blitt veldig god venn med, jobber. Var innom og sa hei, før vi igjen dro avsted. Planen var først å dra på fest hos en venn av Avery sammen kvelden, men etter mye frem og tilbake bestemte vi oss etterhvert for å dra på camp out med bonfire hos Lego. Skikkelig artig kveld! Han bor i et lite "lysthus" rett nede ved vannet, så teltete var satt opp i back yarden, det ble bål og kanotur. Skikkelig kos! Mange av dem er veldig religiøse, og liker ikke drikking, men Sofie, Noel og jeg snek oss inn i minivanen hvert 30 minutt for å ta oss noen drinker og skravle. Helt superfantastisk kveld! Vi gikk i teltet for å legge oss i 2-tiden, men fikk ikke sove, så klokka 3 tok jeg en tur i nabolaget med en av guttene. Endte vel med at vi faktisk la oss til å sove i 4-tiden, men jeg har aldri sovet så dårlig før, så når vi endelig stod opp i 7:30-tiden er jeg sikker på at jeg ikke sov noe særlig mer enn 1 time max hele natta.

Var ganske trøtt, ja - og ikke helt fin i formen :P Spiste litt Sun Chips i håp om å føle meg bedre, før vi løp over til den store brygga vi hoppa fra forrige gang. Jeg ville ikke hoppe ettersom jeg var kald og uggen, så jeg satt i varmen og så på. Etterhvert dro vi tilbake til Sofies hus, hvor vi bestemte oss for å ha en avslappende dag ved bassenget. Lego, Garrett, Chase og en til som jeg ikke husker navnet på kom over og hang med oss i en liten stund. Vi var nok der i rundt 4 timer, og smart som jeg var tenkte jeg at jeg ikke trengte solkrem idag. Dum tankegang! Jeg ble skikkelig solbrent. På mandag var det skikkelig ille. Alt gjorde vondt. Går heldigvis bedre nå.

Oi, jeg glemte å fortelle at før vi gikk ut for å henge ved bassenget hadde vi en kjempefin 17. maifrokost (den 16. mai). Vi kom hjem klokka 9 den morgenen, Sofie sov litt og jeg tok en dusj før frokosten. De hadde pyntet bordet fint med 17. maipynt og plukket fine blomster fra hagen. Koselig!

Og så.. Når vi kom inn igjen etter å ha hengt ved bassenget hele dagen, gikk vi ut på brygga utafor huset dems og satt der i en stund før Albert og en kompis ba om hjelp til å lage milkshake :P Albert er forresten storebroren til Sofie. Det ble vaniljeyoghurtis med melk og jordbær. Herlig milkshake! Vi fire satt ute på terassen og koste oss med dette, før vi gikk inn og begynte å gjøre istand til middag. Så slappet vi av på rommet hennes. Dvs. hun snakket i tlf med titusen folk mens jeg sov i senga hennes. Og så var det 17. maimiddag. Grillings! Pølser, stekte poteter, bernaisesaus, salat + no slags biff. Kjempegodt! Etter middagen bestemte jeg for å ta turen oppover. Jeg var så trøtt at jeg så vidt greide å holde øynene oppe, så tenkte det var bedre å kjøre mens den ennå var lyst. Kom hjem i 10-tiden.

Hadde en helt fantastisk helg! Ble skikkelig brun (rød), fikk mye lysere hår, og fikk enda en opplevelse for livet. Slenger med noen bilder... :)

Topsail Beach




Avery og Sofie.






Skikkelig turist!


Party in the minivan! SKÅL!


Noel og Sofus - legg merke til drikkekjedet til Sofie. Henger alltid en opptrekker på.


Excuse my face!


17. maifrokosten den 16. mai. Elisabeth var på kjøkkenet da bildet ble tatt.


Sjarm!


Fine blomster rett fra hagen :)


PS: Jeg sang nasjonalsangen på 17. mai for Wylie :)

Og til sist; En dag når jeg var på vei for å hente Cecilia på skolen kjørte jeg forbi denne her. Stakkars slangen, påkjørt og greier :( Legger ved en link så stakkars tante Anne skal slippe å se bildet. KLIKK!

2 kommentarer:

  1. Strandliv slår aldri feil ;)
    De siste dagene har det vært knallvær her også, og forhåpentligvis holder det seg sånn en stund fremover :D

    SvarSlett
  2. Det har du helt rett i!
    Ja, jeg ser det på Facebook-statuser. Så bra! Håper det holder seg jeg også. Nå er det jo ikke mange ukene til jeg kommer hjem på ukesbesøk :)

    SvarSlett