mandag 22. februar 2010

Boy, what a weekend!

Hvor skal jeg begynne? Får vel nesten begynne fra starten, altså fredag morgen. Jeg stod opp klokken 15 minutter tidligere enn vanlig for å sminke meg; Idag skulle jeg nemlig til 'the DMV' - department of motor vehicles. Jeg skulle prøve meg på teoriprøven og lappen! Det var 'teacher work day' på skolen til Cecilia, så hun hadde fri. Klokken 8:20 var vi ute av døra - Wylie, Cecilia og jeg på vei til Jenny. Hos Jenny spiste vi Mikke Mus-pannekaker med jordbærsyltetøy på. Nam! Og så dro vi avgårde til the DMV. Vi måtte sitte i kø i en god stund, men etterhvert ble det min tur. Først måtte jeg sitte ned sammen med en mann og vise passet mitt osv. Så måtte jeg ta en synstest. Dette var jeg ikke helt forberedt på, og jeg måtte gi navn på alle skiltene - woops! Selvom jeg ikke visste de offisielle navnene på mange av skiltene greide jeg å forklare hva de betydde allikevel, så det gikk bra. Så var det tid for teoriprøven - samme opplegget som i Norge, men bare 25 spørsmål, og man kan ha 5 feil. Jeg bestod med 4 feil! Så var det endelig tid for kjøreprøven - skummelt! Men det var noe av det letteste jeg noen gang har gjort. Jeg kjørte ikke mer enn i 5 minutter (helt sant!), og det eneste jeg måtte gjøre var å ta en 3-point turn, rygge en liten strekning og utføre en emergency stop. VELDIG LETT! Jeg bestod! Men, og ja, det er alltid et men; Når jeg gjorde min 3-point turn og hadde kjørt helt over til grøftekanten og skulle til å rygge bakover trodde jeg jeg hadde satt bilen i revers, men det hadde jeg visst ikke, så jeg ga 'full speed' rett frem mot 'the sidewalk'. Jeg tenkte "SHIT! Det der var ikke bra", men kjørelæreren reiste ikke et øyenbryn engang. Han var skikkelig koselig! Når vi kom tilbake til parkeringsplassen sa han "Now park anywhere you want as long as you do it safely" eller noe i den duren. Så stoppet vi, han fylte ut et avkrysningsskjema hvor jeg så han kryset av "Good" på hver, og så sa han "You passed!". Overlykkelig! Bildet som ble tatt tror jeg ble mindre pent, men det får nå så være. Nå har jeg et North Carolina license. Hvor kult er ikke det?

Etter dette kjørte vi Jenny hjem (Jenny var med for å passe barna, forresten), så dro vi hjem å spiste litt lunch, før jeg tok med barna ut for å leke i det fine været! Ja, dette var virkelig en nydelig dag. Forholdsvis varmt, og nydelig skyfri himmel og sol. Herlig! Leigh kom hjem i 4:30-tiden. Jeg praktisk talt løp opp på rommet, pakket det siste, og skyndte meg ut til bilen. Jeg hadde nå en 4-timers biltur foran meg. Bye-bye, Efland! Hello, Columbia, South Carolina! Trafikken gjorde at det tok lengre tid enn planlagt, men ellers gikk kjøreturen smoothly for seg. Jeg ankom i 8:30-tiden (tror jeg). Jeg hilste på vennene/roommate-ene til Whitney, og så dro Whitney, LeAnn, Katie og jeg ut for å spise middag på Tsunami - en sjømatrestaurant. Jeg spiste chicken fried rice. Ganske godt! Firefly lemonade kunne jeg også drikke, ettersom ingen tviler et sekund på at jeg heter Jennifer Radermacher, og kommer fra Tyskland. Etter middagen dro vi ut på forskjellige barer, og koste oss. Dette var en vellykket kveld!

Dagen etter stod vi opp og dusjet, før vi dro avgårde sammen med LeAnn for å se basketballkamp. USC mot Tennessee. Vi tapte, men var allikevel kjempemorsomt å være der! Var akkurat sånn som på One Tree Hill :D Og kjempeflinke cheerleaders! Jeg fikk så lyst til å bli cheerleader når jeg så dem heie! Etter kampen dro vi på Groucho's, hvor jeg spiste en BLT-sandwich. Nam! Etter dette dro vi hjem å så litt TV, før vi dro til Whitneys hus. Vi sov i leiligheten hennes, men hun tok meg med hjem der hvor pappaen hennes bor. Der ga hun meg en USC hettegenser, som hun egentlig skulle sende meg i julegave. Jeg elsker den! Kjempefin og komfortabel <3 Denne kvelden dro vi til Mellow Mushroom å spiste pizza, før vi dro ut igjen. Jeg hadde skikkelig dårlig råd, så vi bestemte oss for å starte med den billigste baren. Her fikk jeg tre drinker for $2 hver. Det er ikke værst! I Raleigh måtte jeg betale $8 for én! Sykt! Så dro vi videre til noen andre barer. Fun times!



Igår våknet vi og var ganske trøtte. Men det skulle ikke stoppe oss fra å ha en super dag. Vi stod opp og spiste pizza leftovers fra kvelden før. Så dro vi avgårde for å se baseballkamp. Og det beste? Det var utrolig varmt ute! Vi snakker opptil 71 grader. Helt herlig! Jeg satt i t-skjorta og var fortsatt varm, haha. Skyfri himmel, herlig vær og skikkelig stemning! Moro! Etter kampen dro Whitney og jeg til familiens lake house. Der var det skikkelig fint! Vannet var veeeldig lavt, så det så litt rart ut, men allikevel minte det meg veldig om 'the summer camp' fra It Takes Two. Veldig idyllisk! Etter dette dro vi til Moe's å spiste burritos, før vi tilslutt dro tilbake til leiligheten til Whitney, jeg pakket sakene mine og hit the road.

Alt gikk fint, trafikken hadde god flyt, og jeg var på god vei hjemover. På denne strekningen var det bare 2-feltsvei, og jeg lå i venstre fil. Jeg så en politibil med blålys laaangt bak meg i speilet, så jeg la meg over i høyre fil og senket farten. Så kommer politibilen opp på siden av meg, men kjører ikke forbi. Han legger seg så inn bak meg og blinker med fullt lys. Oops! Jeg kjører så til side.

Politi: May I see your driver's license?
Meg: Sure.
Politi: Where are you from? Are you from here in Charlotte?
Meg: No, I'm from Norway¨, but live in Durham.
Politi: Have you had a North Carolina license before?
Meg: No, but you may see my Norwegian one.
Politi: What do you do?
Meg: I work as an Au Pair, babysitter.
Politi: Alright, well you need to slow down, OK?
Meg: OK.
Politi: Thank you!
Meg: Thanks!

OMG! Jeg kjørte i rundt 85 (137 km/h) i 65-sona (105 km/h). Oops! Han kunne ha tatt fra meg førekortet. Oops. Men han var snill, og ga meg ikke så mye som en $5 speeding ticket. Jeg var flink og fulgte fartsgrensa hele veien hjem.

And that was my adventurous weekend!

PS: Tidligere imorges ringte jeg Gouda Reiseforsikring i Norge. (Håper ikke jeg får en veldig dyr telefonregning nå!) Jeg forklarte hvordan det ligger an, og mannen jeg snakket med sa at jeg bare kunne sende regningene til kontoret i Oslo. How convenient!

2 kommentarer:

  1. WOW! Høres ut som en helt uforglemmelig bra helg! :D Og tenk om du hadde fått en speeding ticket, det hadde jo faktisk vært litt cred! :P haha.. Men det er i grunn cred bare å ha blitt pulled over også ;)

    SvarSlett
  2. Ja, ganske uforglemmelig :D Haha, cred med speeding ticket? Not! Glad jeg slapp unna det, for å si det sånn :D Det som er cred, derimot, er å ha amerikansk førerkort :D

    SvarSlett