mandag 8. februar 2010

Another weekend's up

Tid for en liten oppdatering på helgen igjen.

Fredag: Fredag kveld feiret vi Cecilia med en god middag som bestod av mac and cheese, kjøtt og salat, etterfulgt av en deilig birthday cake. Cecilia fikk et smykke av foreldrene sine og Wylie, og av meg fikk hun en kjole, shorts og en kjempesøt cupcake t-skjorte. Etter feiringa skulle jeg ut på Franklin St. med Jenny & co. Maggie ringte og lurte på om jeg ville finne på noe. Jeg fortalte henne at vi skulle ut og at hun kunne bli med hvis hun ville. Maggie er underage, og ville helst ikke ta en 'fake ID', som jeg alltid gjør, men sa hun ville prøve med sin egen ID og håpe på at ingen faktisk så på den nøye nok til å nekte henne inngang. Det endte med at vi droppa hele greia. Det pøsregna ute, og vi ville vært gjennomvåte innen vi kom frem til baren. Parkeringsplassen er nemlig et par minutter unna. Jeg ringte Jenny og sa at vi lot det hele være. Hun var selv ikke i humør, og sa at hun skulle dra hjem og legge seg tidlig. Maggie og jeg dro til Southpoint og satte oss ned inne hos Barnes & Noble med hver vår mocha frappucino. Vellykket til sist! Etter dette skulle jeg kjøre henne hjem, men vi fant ut at hun kunne sove hos meg. Vi ville se siste episode av Vampire Diaries. Jeg hadde allerede sett den, men det hadde ikke Maggie, så vi lastet den ned når vi kom hjem til meg. Når filen endelig var ferdig nedlastet, fant vi ut at filen var en zip-fil, og jeg hadde ikke noe program for å 'un-zippe' den. Den endte med at vi la oss. Sovnet nok etter ca. ett minutt. Var ganske så trøtt!

Lørdag: Idag stod jeg opp i 12-tiden, kledde på meg, pakket baggen og kjørte avgårde til Maggie. Hun skulle jobbe, så jeg slapp henne av hjemme hos henne, før jeg dro videre til Jenny. Jenny hadde laptopproblemer, så jeg ble sittende hos henne i sikkert nærmere to timer for å prøve å rette opp i problemet. Etter lang tid ga vi opp og dro ut på 'shopping'. Ble ikke så altfor mange innkjøp på meg. To topper fra Marshalls. Win! Etter laaang tid dro vi tilbake til Jenny. Jeg tok meg en dusj, vi gjorde oss istand til å dra ut, og så begynte problemene. Jenny klagde over utseenede sitt, mens jeg satt blid og fornøyd å koste meg med mojitoen min. Etter en stund sier Jenny "Oops, we don't have a car. Jessi's out with it". Stuck! Jeg hadde jo bilen 'min' der, men kunne ikke bare la Jenny kjøre den når den ikke er min engang. Vi ble sittende og vente. 50 minutter gikk... Endelig kom Jessi tilbake, og vi kunne ta bilen. Da fikk Jenny beskjed om at hun måtte kjøre Sean og en kompis hjem til kompisen. No biggie, right? Huset ligger bare 2 min. unna. Vi setter oss inn i bilen, og Jenny begynner å banne og sverte - på tysk. "What?", sier jeg. "There's no gas in the car". Strike two! Nå var Jenny så sur at hun besluttet at hun ville bli hjemme. Jaja. Jeg dro nå ut allikevel, sammen med Veronika, Daniela og Nicole. Tyskere hele gjengen. Ble en vellykket kveld for min del. Dansing og drinker. Livet! Etter et par amerikanske gutter prøvde å danse med meg, og en forvirret meg midt oppi det hele sier Nicole "Just pretend like you don't understand". "Jeg skjønner ikke hva du sier!", gjentok jeg resten av kvelden. Good times! Så ble jeg kjørt hjem til Jenny, hvor jeg kapret senga hennes. Hater den luftmadrassen! Men kaldt var det med et tynt pledd. Brr!

Søndag: Jenny er i bedre humør, thank God! Stod opp sent, gikk ned og spiste en doughnut med peanut butter & jelly, så kjørte vi avgårde i godværet til Southpoint. Stakk innom Urban Outfitters hvor jeg kjøpte meg en skjorte og en grønn neglelakk. Så dro vi på kino og så When In Rome - og The Lovely Bones. Kos! Etter dette tok vi turen innom food courten, hvor jeg kjøpte en pepperoni stromboli. Alltid like godt. Etter dette kjørte jeg Jenny hjem, for så å dra hjem til home sweet Efland. Hmpf. Alt i alt en bra helg!

PS: 28. februar skal Jenny og jeg se Jay-Z in concert!

3 kommentarer:

  1. Høres ut som en fin helg :D

    SV: Siste dagen var 17. juli, men jeg skrev bare frem til 16. juli :) Så det er mye igjen, haha :p

    Jeg tok ingen bilder den dagen, derfor er det ingen med ;)

    SvarSlett
  2. My little party girl :)
    Høres ut som en bra helg selv om Jenny var litt grumpy :P

    SvarSlett
  3. Karoline: Ja, var en veldig fin kveld :)
    Aha, got it. Gleder meg til nye innlegg :)

    Camilla: Gleder meg til å feste med deg igjen, jeg :) Haha, ja - mildt sagt! :P

    SvarSlett