søndag 11. januar 2009

STS AuPair - Intervju

Jeg har nå fullført 6 av 12 måneders såkalt "tenketid", dvs. tid hvor jeg jobber på Rema 1000 fordi jeg ikke vet hva jeg vil studere ennå. Jeg synes fortsatt det er like vanskelig som da jeg sluttet på videregående for seks måneder siden å finne ut hva jeg vil studere. Men en ting jeg er sikker på, er at jeg vil til USA. Det har jeg hatt lyst til i fem år. Jeg har vært der før, først på familietur til Florida i 2006, og så på språkreise med ei venninne i 2007. Begge turene var helt fantastiske! Jeg savner USA, og har tenkt på forskjellige studiemuligheter som kan utføres i USA. Jeg hadde i utganspunktet meldt meg på mediestudier i New York gjennom Gateway College, men da pappa døde i august bestemte jeg meg for å vente, så jeg kunne være sammen med familien min. Therese, som jeg skulle reise med, drar allikevel. Hun reiser 3. februar. Håper du får det fint :) Jeg tenkte mye, og fant til slutt ut at jeg ville søke om å bli au pair. Jeg elsker barn, og passet ofte barna til naboene da jeg var mindre, og lekte med dem som om vi var like gamle. Det var så koselig. Dette måtte være en ideell mulighet; Å kunne passe barn, samtidig som jeg bor sammen med en amerikansk familie og i tillegg har mulighet til å ta noen studier ved et lokalt college.

Det er vel rundt en måned siden jeg sendte inn et påmeldingsskjema, og i dag (etter å ha vært på besøk hos Brita (mor til to søte små jeg har brukt mye tid sammen med) som er en av mine personal references) fikk jeg en melding fra en STS-representant som ville møte meg til intervju. Vi møtes allerede på lørdag i Oslo. Jeg tenkte at dette var en fin dag til å starte bloggeventyret. En offisiell start på en utrolig spennende opplevelse :)

- Cecilie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar