søndag 18. januar 2009

Glede

For to dager siden skrev jeg et innlegg om mitt intervju i går, og at jeg var nervøs, men trodde allikevel at det skulle gå bra. Og det gjorde det. Veldig bra, faktisk :)

Jeg møtte Birgit (STS-intervjueren) på Egon i Paleet på Karl Johan klokka 12:30. Det første vi gjorde var å presentere oss. Deretter spurte hun meg om fødselsdatoen min, om jeg hadde vært i USA før, hvor lenge jeg har vært hjemmefra osv. Etter at hun hadde fått de opplysningene hun trengte ba hun meg lese en liten engelsk tekst (dette for å se om jeg er god nok til å kunne dra over til USA). Det gikk også bra. Etter det stilte hun meg 20 spørsmål på engelsk. For eksempel: Describe your relationship with your family, What kind of challenges do you think you might meet while staying in the United States osv. osv. Etter dette fikk jeg et hefte med 75 spørsmål (på engelsk). Etter hvert spørsmål måtte jeg ringe rundt en av påstandene; Never - Seldom - Sometimes - Often - Very Often. Dette var en slags psykisk test. Et av spørsmålene var for eksempel: Have you ever thought of/considered killing yourself? Ganske mange sære spøsmål, men jeg kom da i mål etterhvert. Da var selve intervjudelen over, og jeg spurte om ting jeg lurte på, og hun gjorde sitt beste på å gi meg gode svar. Og så pratet vi jo en del generelt om opplevelsen.

Jeg hadde skrevet at jeg helst ville dra i august/september en gang, men hun sa det var lurt om jeg skrev at jeg allerede kunne dra i juni, for det var ofte slik at vertsfamilien trengte Au Pairer på sommeren. Hun skrev ned at jeg kan reise mellom 1. juni og 15. august, men at jeg helst vil dra i begynnelsen av august. Jeg skal jo til Kreta 25. juni. Hadde vært kjedelig å måtte avbestille turen :(

Klokken 14:30 sa vi farvel, og jeg tenkte jeg kunne ta meg en tur innom noen butikker på vei ned til Oslo S. Det ble noen herlige kjøp :) Dette kan du lese mer om HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar