torsdag 3. juni 2010

There comes a time when you fade to the blackness...

En ny helg er nå rett rundt hjørnet, og jeg tenkte det var på tide med en liten oppdatering på forrige helg. Jeg hadde nemlig langhelg, og gjett om det var deilig. John dro nedover til Oriental forrige onsdag for å jobbe med seilbåten, og Leigh tok med barna nedover til Charlotte torsdag ettermiddag, så fra klokka 2 på torsdag hadde jeg fri. Planen var egentlig å dra nedover til Wilmington-området og campe hele helga. Og da mener jeg ordentlig camping - i telt - på stranda eller en campingplass. Viste seg at alle plassene var reservert og etter mye om og men fant vi ut at vi bare skulle ta oss en dagstur ned dit. Men mer om det senere..

Torsdag dro jeg avgårde til Moschda. Hun har et kjempefint hus ved sjøen med svømmebasseng. Planen var å ligge ved bassenget, men siden hun fortsatt var på jobb (dvs. å være tilstede mens barna er hjemme - hun tar seg av eldre barn) ble det til at vi gikk ned ved brygga og pratet og spiste snacks. Vi måtte kjøre den ene jenta til tennis, så det ble mye kjøring frem og tilbake og hit og dit. Ble blandt annet en tur til Franklin St. hvor vi kjøpte oss is. Var kjempevarmt ute. Senere på kvelden dro vi tilbake til Franklin St. hvor vi møtte Rosalina og Jessica på en restaurant. Satt og pratet litt, før vi gikk en tur, og så dro jeg etterhvert hjemover. Var ganske sliten, så hoppet tidlig til køys.

Fredag morgen hadde jeg for en gangs skyld mulighet til å sove ut. Vekkerklokka skulle ringe klokka 11:30, men selvfølgelig våknet jeg allerede klokka 8:30 (tror jeg). Skikkelig kjipt! Men er man opplagt, så er man opplagt, og det er jo forsåvidt bra det også. Klokken 12 dro jeg avgårde til frisøren. Klippet meg og tok lyse striper, så nå er jeg lys og fin til sommeren. Blondes have more fun! Frisøren tok også en fargeprøve av håret mitt som viste det jeg alltid har sagt selv; Jeg er naturlig mørk blond, ikke brunette. Hah! Etterpå dro jeg innom Jenny en liten tur, før stresset begynte. Jeg hadde planlagt Skypedate med Andreas, og hadde også en million andre ting jeg skulle gjøre på kort tid. Jeg dro hjem, lempet Jacques inn i baggasjerommet, dro avgårde til naboene for å levere Jacques (ettersom jeg skulle sove borte), dro hjem igjen, pakket bagen, Skypet med Andreas, dusjet, Skypet mer med Andreas, dro avgårde for å hente Rosalina og dro innom naboene på Anderson St. for å lever en del av eksosanlegget til seilbåten som John hadde glemt. Stuart og Ed skulle nemlig nedover til Oriental dagen etter, så de kunne ta det med til han. Vi var nå 15 minutter unna Southpoint, og nå startet Sex and the City 2-filmen. Når vi endelig kom frem til kinoen hadde vi litt problemer med å komme inn. Jenny og Magdalena hadde nemlig kjøpt billetter for meg og Rosalina, og gitt dem til de som jobbet på kinoen, så de slapp å vente på oss. De ville først ikke slippe oss inn og sa at "vi passer ikke på billetter, nettopp av den grunn at det alltid blir problemer", men heldigvis gikk alt i orden, og filmet hadde nok ikke spilt i mer enn ca. 4-5 minutter. Når vi gikk ut av salen fikk vi en gratis tilgodelapp på en ny kinofilm, fordi det hadde vært problemer med lyden før Rosalina og jeg ankom. Snakk om flaks! Vi merket jo ikke noe til lydproblemene engang. Just our luck! Etter kinofilmen dro Jenny, Daniela, Veronika, Rosalina og jeg en tur til Four Corners på Franklin St. for en drink, før vi dro hjem til Jenny å la oss. Zzzz.

Lørdag morgen våknet vi før 8, for å dra på Sean og Carolyns (Jennys vertsbarn) elementary graduation. Jeg trodde dette kom til å vare i maks en og en halv time, men etter tre timer satt vi fortsatt der. Herregud så rastløs jeg begynte å bli! Heldigvis slapp vi ut etter ca. tre timer, og da ventet et nydelig stykke sjokoladekake med skikkelig amerikansk frosting. Herlig! Etter dette tok Jenny oss med (inkl. hostkidsa) til lunch, før Jenny, Dani, Veronika og jeg dro avgårde til Crabtree Valley Mall i Raleigh. Shopping heaven! Jeg elsker Forever 21! Ble nesten blakk på samme dag som lønninga gikk inn. Fantastisk! Når vi var vel tilbake hos Jenny dro jeg til Southpoint for å møte Rosalina. Vi så oss litt rundt inne på senteret, før vi gikk til California Pizza Kitchen for å spise middag. Thai Chicken pizza. Nam! Etter middagen dro vi til Maggie. Vi bestemte oss for å se film. Ble 'The Stepfather' + popcorn og brus. Jeg endte opp med å snakke i telefonen med Andreas gjennom hele filmen, så hvis noen har lyst til å se The Stepfather, let me know. Etter telefonsamtalen var jeg trøtt. Natta!

Søndag morgen våknet jeg av at Magdalena sa "Cecilie, wake up! It's almost 8:15!". Idag skulle vi nemlig nedover til Wilmington på dagstur. Roadtrip-deltakerene var meg, Maggie, Rosalina, Mirjam og Carina. Det var overskyet, og vi var litt deppa, men på turen nedover stakk solen frem både nå og da. By the time vi var fremme var det skyfri himmel, sol og KJEMPEVARMT! Just the way I like it :) Vi dro innom Sofie, men hun måtte lese til eksamen, så ble ikke til at vi så noe mer til henne den dagen. Allikevel dro vi til Topsail Beach, hvor jeg møtte flere av vennene hennes som jeg har møtt tidligere når jeg har vært der nede. Først hang vi med Lego. Han lærte Rosalina, Maggie og Mirjam å surfe. Vel, dvs.. Han prøvde. Visstnok var bølgene for små (WTF? Jeg turte såvidt å bade, liker ikke å bli dratt under...), og de hadde ikke bra nok surfebrett, men så da ut som om de koste seg allikevel. Traff også John senere. En riktig koselig dag! Etter maaange timer på stranda dro vi innom familien Rødø igjen, for å levere noe jeg haddde lånt av Sofie. Fikk sagt hadet til både mammaen, pappaen og Albert, men Sofie var ute når jeg dro innom, så fikk ikke tatt farvel med henne. Vi sees om noen år, kjære venninne! De drar nemlig hjem til Norge for å tilbringe hele sommeren der, så når de er tilbake her igjen til høsten, da drar jeg hjemover til Norge (tror jeg...). Nå skulle vi ned til Wilmington for å spise middag. Ville også vise dem the beautiful riverwalk. Vi ville også dra på Hookah-bar, og vi begynte å få litt dårlig tid ettersom ei av dem hadde curfew klokka 12, så det ble Hookah til middag. Første måltidet den dagen, utenom et lite pizzastykke i 8-tiden. Etter dette dro vi hjemover. Stoppet på Subway hvor jeg for første gang greide å spise en 6". Herlig! På hjemveien var jeg så grusomt trøtt. Var redd for å sovne bak rattet hele tia, men måtte jo bare kjøre på. I 2-tia var jeg endelig i senga mi. Deilig. Jeg visste at jeg nå kunne sove ut neste morgen. Mandag var Memorial Day, så vi hadde fri.



Mandag morgen sov jeg helt til 12. Når jeg vålnet hadde Leigh og barna kommet hjem. Jeg tok en dusj, før jeg gikk ned og snakket litt med dem. De hadde hatt en fin helg hos besteforeldrene deres i Charlotte sammen med Monica og Drew. Jeg dro så for å møte Jenny. Vi bestemte oss for å dra til bassenget de er medlem av. Lå ute i godværet og badet, før vi senere møtte Dani og Vroni på Southpoint. Dro innom Barnes & Noble, før de andre to skulle på kino. Jenny og jeg ville ikke bruke penger (for en gangs skyld. Eller kanskje det var heller det at vi ikke hadde noe valg etter helgas shopping spree?), så vi stakk innom Harris Teeter hvor vi lånte film gjennom Red Box. Det ble 'Deadline' med Brittany Murphy. Så dro jeg hjem og langhelga var omme. Men for en bra helg!

Tirsdag kveld etter jobb dro jeg til Magdalena. Vi skulle ut å svømme i bassenget ved Duke Golf Club, men det begynte å regne og tordne, så bassenget ble stengt. Dro heller innom Chipotle-something hvor vi spiste mexican til middag, før vi dro tilbake til Maggie's å så Labor Pains.

I går hadde jeg playdate med Rosalina og trillingene hennes. Vi var først ute ved lekeplassen i nabolaget hennes, men det var så altfor varmt (spesielt for ungene), så etter en stund dro vi tilbake til huset hennes. Hadde en skikkelig chill dag! Jeg elsker playdates, for da kan ungene leke som de vil, og vi kan bare sitte å se på mens vi snakker. Kos! På vei hjemover så vi en slange som krysset vegen i nabolaget hennes. Jeg tok bilder og filmet. Here you go!


Original Video - More videos at TinyPic

Nå ser jeg skikkelig frem til imorra, for da reiser jeg nedover til South Carolina for å besøke Whitney. Gjett om jeg gleder meg! Idag skal jeg på playdate til the Oval park med Maggie og barna hennes. Og kjenner jeg meg selv rett blir det nok Taco Bell til lunch idag også. Det er bare godt! Må nesten benytte meg av sjansen til å 'eat out' så mye jeg kan før jeg drar hjem til Norge. Det kommer til å bli en syk overgang ettersom jeg er vant til at alt er så billig her. Riktignok har jeg den luselønna, så får jeg meg jobb i Norge blir det bra. Anyway.. Ha en god helg alle sammen, og drikk med måte ;)

2 kommentarer:

  1. Du lever virkelig det gode liv der borte! Bare shopping, strand, fest og venninner hele tida. Høres helt greit ut! :D

    SvarSlett
  2. Hahaha, skal ikke klage, nei :D

    SvarSlett