mandag 14. juni 2010

NORGE?! Ubeskrivelig.

Jeg prøvde å finne en passende innleggstittel, men der finnes ingen som beskriver hvordan jeg føler det med tanke på hjemreisen til Norgeland i morgen. Det er helt uvirkelig! I skrivende stund sitter jeg og gomler i meg Goldfish. Min signatursnack for året i USA. Og nå er hjemreisen faretruende nær. Hjemreisen i morgen, og hjemreisen om to måneder. Men, la oss komme tilbake til det senere.. Først vil jeg komme meg et lite sammendrag av helgen som var.

Planen var først å dra nedover til Atlanta, Georgia torsdag ved lunsjtider, men Leigh fant ut at hun heller ville dra nedover onsdag kveld. Dermed kunne vi tilbringe en natt hos Mary og Joel i det nye huset deres i Fort Mill, South Carolina. Kjøreturen ned dit gikk bra. Jeg satt sammen med Cecilia i baksetet. Vi hørte på Miley Cyrus, Selena Gomez og Mary-Kate & Ashley, og spiste Goldfish. Vi hadde en riktig koselig kjøretur. Da vi ankom spiste vi middag. Ungene og jeg spiste chicken nuggets og macaroni and cheese. Herregud, som jeg kommer til å savne sistnevnte! Skal prøve å få kjøpt med noen pakker til meg selv og mamma når tiden er inne. Etter dette tok jeg en dusj. Resten av kvelden tilbrakte jeg oppe i TV-stua sammen med Mary og Joel. Mary og jeg hadde mye moro sammen der vi satt å skrev til hverandre på Facebook mens vi satt rett ved siden av hverandre. You gotta love today's technology!

Torsdag morgen våknet jeg klokken 8:30, gjorde meg i stand, gikk ned å spiste frokost og tok så med Cecilia og Wylie på lekeplassen i nabolaget. Leigh hadde nemlig noen ærend hun måtte gjøre før vi dro nedover. I 11:30-tiden var vi på vei nedover. Mary, Leigh, Cecilia, Wylie og jeg. Dette var hovedsakelig en baby shower for jenter. Reisen nedover gikk problemfritt. Vi kom frem ca. 6 timer senere. Jeg har blanka helt, og husker ikke riktig hva vi gjorde første kvelden, men er ganske sikker på at vi i det minste spiste middag med dem. Var bare Monica og Drew. Andy var på jakt.

Fredag morgen var jeg oppe tidlig for hushjelpen kom for å vaske huset, så jeg stod opp og spiste litt frokost før Mary, Monica, Drew, Cecilia, Wylie og jeg gikk en tur til lekeplassen ved barneskolen. Det var så utrolig varmt ute! Georgia er den første staten etter Florida, så ja.. Det ble ganske hett! Ble ikke bedre av at jeg måtte bære Cecilia ca. hele veien hjem igjen, som var en 15 minutters gåtur. (God trening!) Vi skulle egentlig gå bort til bassenget i nabolaget å bade, men sånn ble det ikke allikevel. Etter en stund dro Mary og jeg til The Avenue - et lite shoppingområde i nærheten. Jeg hadde ingen penger, så ble bare to tank tops fra American Eagle og en film.







Da vi kom hjem spiste vi pizza og salat, og hadde en rolig kveld.

PS: Første dagen kjøpte Monica Cherry Coke til meg. Dagen etter hadde hun sett etter det, men de hadde ikke, så hun kom hjem med denne og spurte om det var bra. Så søtt gjort! (Den var ikke halvparten så god som Cherry Coke engang. Tok sikkert bare 3-4 slurker. Men det er tanken som teller, ikke sant?)



Lørdag morgen sov jeg litt lenger, stod opp, gjorde meg klar til baby shower, spiste to (små) peanut butter and jelly sandwiches, og dro avgårde. Jeg antok at vi fikk noe å spise under showeren, men at det skulle bli så staselig som det var visste jeg ikke. Angret med ett på at jeg hadde spist frokost, men fikk da ned hvertfall 1/3 av min grillede kylling-caesarsalat og halve sjokolademuffinsen jeg fikk etterpå. Godt var det hvertfall! Er veldig artig å ha vært med på en baby shower. Det har jeg alltid hatt lyst til. And guess what, girlfriends! Når jeg/vi får babyer, DA skal vi ordne istand baby showers for hverandre. Det er mitt mål i allefall. Vel tilbake etter baby shower dro etterhvert Mary og jeg til Perimeter Mall, et kjempestort kjøpesenter i Atlanta. Jeg prøvde både det ene og det andre, men dro fra senteret med bare et par wedges og en mocha frap fra Starbucks. Det er fader meg ikke værst! Og skoene kostet ikke mer enn $19-et-eller-annet. $21-et-eller-annet med tax. Vel "hjemme" i Belmont spiste vi middag ute, før vi igjen tok en avslappende aften.



Søndag morgen stod jeg opp klokken 7:30. Leigh ville nemlig være på veien klokken 8. Klokken 8:05 (ca.) rygget vi ut av oppkjørselen. Høres ganske bra ut, ikke sant? Vel, i baksetet satt en ellevill Cecilia. Hun var helt krakylsk. Hylskrek og grein. Ikke helt i det rette humøret. Hun gråt i én time i strekk. Take that! Da vi hadde kommet ca. 8 miles (8 mile, haha) over grensa til South Carolina sa Leigh "Oh, I think we're about to get pulled over". Riktig! Politiet satte på blålysene og kom etter oss. Leigh hadde nemlig kjørt forbi en annen bil i 81 mph der fartsgrensa var 65 mph. Men politimennene var greie. Hun skulle egentlig fått en bot på over $400 og så og så mange prikker i førerkortet, men han skrev ned at hun kjørte i 74 mph, så det endte med en bot på $80. Det er jo ingenting! (Jeg ble jo pulled over for å kjøre 85 ca. i 65-sona.. Lurer på hvordan den boten ville sett ut...) Ca. tre timer senere var vi tilbake i Fort Mill hos Mary og Joel, hvor vi tok en liten spisepause før vi var tilbake på veien. To og en halv time senere var vi tilbake i sweet home Carolina, og jeg fikk en 30 minutters pustepause før jeg satte barnevakt for Wylie resten av kvelden. Leigh og Cecilia skulle på grillfest hos ei jente Leigh pleide å sitte barnevakt for når hun var liten, og som har sittet barnevakt for Cecilia et par ganger. Hun heter Betsy. Anledningen? Graduation party.

I dag hadde jeg min første, og eneste fulle, jobbdag denne uken. Det har vært ubeskrivelig varmt ute! Hetebølge. Satt også barnevakt for Cecilia og Wylie i kveld ettersom Leigh hadde book club. Og nå avslutter jeg "sammendraget" med å beklage for at jeg er så utrolig detaljert, og skriver ned så mye unødvendig. Til mitt forsvar så skal denne bloggen senere brukes som en dagbok, så jeg kan lese tilbake og huske hvert eneste øyeblikk av mitt lille (vel, store) Amerikaeventyr.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar