onsdag 21. april 2010

Random

Nå kan jeg nesten ikke utsette det lenger, så her kommer en oppdatering på hva som har skjedd de siste 2 ukene. Kan begynne med å fortelle hva jeg gjorde helgen for en og en halv uke siden. Fredag kveld gjorde jeg ikke særlig mye. John hadde dratt til Oriental, og Leigh og ungene til Charlotte, så jeg var alene i huset, og gjorde absolutt ikke stort. Lørdag morgen stod jeg opp grytidlig for å rekke å gjøre meg istand og vanne grønnsakshagen (som jeg hadde glemt å gjøre dagen før), før jeg kjørte avgårde til Jenny i 6:45-tiden. Denne gangen skulle Jenny være sjåfør, så vi lastet minivanen, og dro avgårde for å hente Dani. Deretter gikk turen ned til Wilmington. Vi booket motell på Market St. (hovedgata i Wilmington), men dro rett ned til sentrum for å få med oss siste bit av paraden. Grunnen til at vi dro ned til Wilmington var nemlig at det skulle være en vårfestival der; Azaela Festival. Jeg hadde hørt at det muligens skulle være noen One Tree Hill-skuespillere i paraden, men det så ikke sånn ut. Var allikevel en artig opplevelse. Kjempevarmt og godt, MASSE folk og mange boder nede ved elvebredden. Kort oppsummert var dette akkurat som 17. maifeiringa i Norge; Tog, orkester, pølser, brus og is. Skikkelig artig opplevelse! Vi møtte to gutter på en parkeringsplass som sa de visste om noen 'kick-ass parties' samme kvelden, så vi ventet spent på å få høre hvor disse festene skulle være, men han fikk aldri kontakt med dem som holdt festene, så vi endte med å dra til Wrightsville Beach hvor vi satt og vorset litt, før vi dro videre til et utested like ved. Der danset vi natten avgårde til det stengte klokka 2. Da bar det tilbake til motellet. Jeg var sjåfør, og stuptrøtt, så jeg ville legge meg. Daniela og Jenny ville bade i bassenget. Vi møtte noen gutter som hadde rom rett ved siden av oss.. Vet ikke hva jeg skal si engang, annet enn at jeg våknet med 4 amerikanske gutter inne på rommet vårt. Voila!

Vi bestemte oss for å spise lunch med dem, og jeg fikk også lov til å sitte på med Kyle - en av guttene, i BMW'en hans. Du vet, I'm a sucker for BMWs. Vel fremme ved den mexikanske restauranten spiste vi litt mat, før vi sa hadet til guttene, som forøvrig er mariner (United States Marine Corps), stasjonert i Jacksonville, NC. De måtte tilbake til tjeneste, så vi jentene bestemte oss for å dra til Wrightsville og sole oss litt før hjemreisen. Der møtte vi de andre to guttene vi hadde blitt kjent med dagen før. Silas og Aeric. Dani og Jenny sov på stranda, mens jeg skravlet avgårde med guttene. Aeric har vært med i en episode av One Tree Hill - du vet, den episoden hvor moren til Brooke går i rettene for å redde skinnet til Millie. Advokaten i denne episoden er Aeric. Awesome!

..og til slutt gikk altså turen opp til Durham igjen. Vi avsluttet reisen med et middagsbesøk innom Subway.

Og så var det da helgen som var. Fredag kveld var det filmkveld hos Jenny. Vi skulle egentlig se Step Up, men de hadde den ikke på Blockbusters, så da ble det Sex and the City - the movie istedet. Koselig kveld!

Lørdag... Hva gjorde jeg da? Jo, jeg møtte først Daniela på Southpoint. Etter langt om lenge kom Moschda også. Jeg fikk kjøpt meg en ny svart bukse, og en supersøt hvit sommerkjole. Skal få lagt ut bilde av kjolen.

På søndag møtte jeg Emmie, Dani og Veronika på Southpoint. Vi spiste lunch på Panera Bread, før Emmie og jeg bare hang litt rundt på senteret. Etter en god stund der, dro vi innom Jenny og 'caught up', før vi dro hjem til Emmie og spilte tennis. Etter en artig match lagde Emmie svensk korvstroganoff. Kjempegodt! Kvelden avsluttet vi med å se Hilary Duffs nye ABC movie, Beauty and the Briefcase. Kjempedag!

I går kveld så jeg Sydney White (Amanda Bynes), før jeg la meg, stuptrøtt som jeg var. Idag begynte jeg heldigvis ikke å jobbe før 9:30, så fikk sovet ut litt lengre. Ikveld skal jeg antakeligvis til Jenny en tur, og imorgen blir det nok bare en avslappende kveld, for på fredag reiser jeg nedover til Wilmington igjen for å tilbringe helgen med Astrid Sofie og Albert. Blir nok en knall helg! Skal blandt annet på Hookah-bar. Woho!

Ellers gleder jeg meg skikkelig til 17. maihelga (helga før 17. mai). Da skal jeg nemlig nedover til Wilmington igjen for å feire med nordmennene. Astrid sa hun og Albert har en genial plan, så nå gleder jeg meg skikkelig til å høre hva den går ut på.

Og før jeg avslutter må jeg bare få sagt det her også;
Gratulerer med 82-årsdagen, farfar!

Jeg ringte farfar i stad for å gratulere, og fikk også snakket med farmor og tante Anne. Så koselig! Nå er det bare 4 måneder til vi sees igjen! Jeg er litt usikker på om jeg fortsatt skal dra hjem i juni, eller om jeg bare skal vente de siste to månedene, og ha litt lengre ferie her. Vi får nå se hva fremtiden vil vise.

Enn så lenge; Ha en fin uke og helg!

2 kommentarer: