tirsdag 27. april 2010

Gotta live like we're dying

Har du noen gang trodd du skal dø? Hvis ikke, da aner du ikke hva jeg snakker om. Interessert i å finne ut hva jeg prøver å fortelle? Les videre!

Fredag kveld satte jeg meg i bilen etter jobb, og hadde en tre timers kjøretur foran meg. Jeg skulle nemlig ned for å tilbringe helgen sammen med Astrid Sofie. Turen nedover gikk fint. Første kvelden dro jeg ut med Sofie og noen tyske venninner (tyskerne er overalt!), men først spiste vi risgrøt (les: rice milkshake - lite kokt!) til middag. Så bar det så ned til downtown Wilmington hvor vi dro på Hookah bar. Skikkelig herlig kveld - artig opplevelse! Da vi kom hjem var vi skikkelig trøtte og la oss så og si med en gang.

Lørdag morgen kunne jeg sove lenge, fordi Sofie skulle på track meet (friidrett - løping), så jeg sov vel til ca. halv 12. Jeg stod opp, tok en dusj og ventet på at Sofie og pappaen skulle komme hjem. Da hun endelig var hjemme bestemte vi oss for å dra innom Lego, en av Sofies kompiser. Det ble til at vi hoppet inn i våtdrakter og tok med oss to surfebrett ned på stranda. Det var varmt, men overskyet. Det vil si at vi var de eneste på stranda. Amerikanere liker ikke strandlivet med mindre det er skyfri himmel og mye sol. Kanskje like greit, ettersom dette skulle være mitt aller første forsøk på surfing. Må si jeg var litt skeptisk. Det var bølger der ute (noe som er en selvfølge når man skal surfe), og jeg som ikke liker å bade i havet engang når bølgene er såpass som det de var. Men pyse, jeg? Nei. Sofie og jeg tok med oss surfebrettene ut, og stod med vann til livet mens Sofie prøvde å forklare meg hva jeg skulle gjøre. Plutselig kom den en kjempebølge, som slo surfebrettet ut av grepet til Sofie, og gjett hvem som fikk det slått rett over nesa. Det var ikke godt. Men man gir ikke opp så fort. Vi prøvde å komme oss utover, men det var neimen ikke lett, spesielt ikke når man er så redd som jeg var. Det ble til at jeg lå på brettet og padlet forsiktig utover. Så begynner jeg å blø neseblod.... Vi bestemmer oss for å gi opp surfinga, og retunerer til land, hvor vi henter en liten bademadrass istedet. Vi legger oss på, og svømmer utover. Ganske langt utover! Jeg vil anta vi var ca. 20 meter uti. Plutselig peker Sofie på noe ca. 20 meter lengre ut. En finne. Vi ser vettskremt på hverandre, før vi kaster oss av madrassen og bråsnur. Vi svømmer for harde livet, men å svømme i våtdrakt er ikke lett. Vi er i full panikk, og Sofie får hysterisk latterkrampe som følge av dette. Jeg lo ikke. "SVØM!", skriker Astrid og prøver desperat å dra meg etter henne (hun er flinkere enn meg i vann, trener blandt annet triathlon). Jeg svømmer desperat - det er altfor dypt. Jeg kan ikke stå. Panikken er helt forferdelig. Jeg tenker "this is it".... ENDELIG kjenner jeg bunnen under bena, og får nå febrilsk tatt meg fremover. Det går litt fortere. Til sist løper vi opp stranda og knekker sammen på stranda. Andpustne, livredde, i sjokk... Og så kommer latteren. HERREGUD! JEG HAR ALDRI I HELE MITT LIV VÆRT SÅ REDD FOR Å DØ. DØDSANGST! Vi vet ennå ikke om det faktisk var en hai, eller om det bare var en delfin, men når der er delfiner er det ofte flere enn en. Vi så bare én. Og jeg blødde neseblod. Vi vet alle at haier kan lukte blod på flere kilometers avstand. Kjære mor, det der kunne endt katastrofalt.

Når vi endelig hadde klart å roe oss ned litt, bestemte vi oss for at vi ville vekk fra stranda. Og Lego, stakkar, han måtte svømme ut og hente bademadrassen som vi lot bli igjen når vi trodde vi skulle dø. I mean, $15. Really? Vi dro så opp til Legos surf house residence i Surf City, og bestemte oss så for at vi ville padle i kayakk + hoppe fra en høy brygge + fra et svingtau. Good times! Bilder på Facebook. Hva gjorde vi så? Vi dro hjem, spiste middag (kjempegod laksemiddag. Norge <3) og så tror jeg vi bare slappet av litt. Husker ikke hva vi gjorde i mellomtiden. Tror vi bare slappet av litt. I 9-tia satt vi fortsatt oppe i frog'en (first room over the garage) aka. TV-stua, da vi endelig bestemte oss for å dra tilbake til Lego's for å ha en rolig kveld med bonfire nede ved vannet. Kos! Cherry Coke, hot dogs og tyggis. Hadde desverre ikke no marshmallows tilgjengelig. Var passe trøtte denne kvelden også, så etter et par slurker Cola og litt småprat bar det rett til sengs igjen.

Søndag morgen våknet vi av at pappaen til Sofie vekket oss i 10:30-tiden. Da var det tid for frokost. Egg & bacon. Igjen, herlig mat! Hva gjorde vi så? Tror vi slappet av litt før vi dro avgårde for å kjøpe inn litt mat osv. På vei hjem dro vi innom Zatha, ei venninne av Sofie hvor vi ble ståendes utafor å spille ping pong med broren hennes og kompisene hans i noen minutter. Så dro vi hjem, skiftet til bikini (for min del) og våtdrakt. Gikk så bort til bassenget dems hvor vi badet litt. Sofie øvde på krålinga. Mammaen og pappaen til Sofie kom også bort. Satt og slappet av i sola og snakket med dem en stund, før Sofie og jeg gikk tilbake til huset deres. Der tok vi med oss litt snacks ut på brygga utenfor residencen. Goldfish, supergode chips og krabbedip. Herlig! Vi gikk så inn og begynte å se Menn Som Hater Kvinner. Deretter var det igjen tid for middag. Laks i dag også, men en annen varient. For tredje gang; Herlig! Etter middagen så vi ferdig filmen. Herlig, men ekkel film. Svenskene vet hvordan man lager film, eller rettere sagt; Skriver bøker. Etter filmen tok vi med oss støvsugeren ut for å rengjøre bilen som var full av sand overalt. Så bar det endelig hjemover i 9-tiden. Kom hjem rett over midnatt. $48 for bensin denne helgen. Herlig! Jeg elsker USA <3 Jeg hadde en helt fantastisk helg. Opplevde så utrolig mye på kort tid. Jeg elsker det!

Ellers kan jeg jo meddele at jeg igår fikk prøvekjørt en bil med gir. Det gikk ikke så bra. Først forstod jeg ikke hvorfor jeg ikke klarte å sette bilen i revers. Jeg hadde glemt å klutsje. Når jeg endelig fikk bilen i 1. gir hoppet den fremover, før jeg sakte, men sikkert fikk den opp i 2. gir. Katasrofalt! Håper for all del det går bedre neste gang. Hvis ikke må jeg gå til innkjøp av bil med automatgir når jeg kommer hjem.

Ja, det er tirsdag kveld, og jeg kan være litt lenger oppe enn vanlig. Onsdager begynner jeg ikke å jobbe før klokka 9:30, så tenkte dette var den perfekte anledning til å oppdatere bloggen. Ikveld har jeg møtt Dani på Starbucks. Jeg bestilte hot chocolate. Kjempegodt! Vi ble sittende å prate i over to timer, og fikk så en liten special treat. Det kaller jeg kundeservice! Godt å ha så god venninne også. Trengte virkelig den praten. Takk, Daniela <3

De ser ganske store ut, men er ikke større enn to shotglass.


Ellers nærmer den største høytiden i USA seg; 4th of July. Vel, nærmer seg og nærmer seg. Det er over to måneder igjen, men selvfølgelig begynner de allerede nå å selge drøssevis med patriotiske ting. Dette er veldig skummelt, ettersom jeg elsker alt som har med USA å gjøre. Ble en USA-shorts på meg ikveld. Jeg elsker sånne typer shorts, så det var egentlig et skikkelig kupp. Ikke mer enn $7 heller. Skikkelig komfortabel. Har blitt veldig slaskete i klesveien etter jeg kom hit. Man tar seg ikke selv så høytidelig her, noe jeg liker godt.

Beklager forresten at bildekvaliteten ikke er superb. Speilreflekskameraet mitt har nemlig streika, så nå bruker jeg mitt to og et halvt år gamle FujiFilm Finepix digitalkamera. Men det duger da det også.



Proud to be an American. Ja, jeg føler meg absolutt som en av dem nå!


Og så litt tilfeldige bilder. Her er den supersøte sommerkjolen jeg lovte bilde av.


Guess-veska jeg kjøpte forrige gang jeg var nede å besøkte norrbåggarna. Verdi $135 - fikk den for $29. Takk Gud for Marshalls!


Helt nøytral pen skjorte jeg kjøpte på eBay. Veldig fornøyd!


Og DVD'ene jeg har samla opp så langt her borte.. Veldig glad i chick flicks, ja.


Og så et bilde jeg tok akkurat nå. Vel, for noen minutter sia.. Nam, Goldfish <3


Sånn helt til slutt; Nå er ikke jeg helt oppdatert på hitlistene i Norge, men regner med at hitlistemusikken ligger litt etter, så last ned disse to sangene:
I Made It - Kevin Rudolf
Break Your Heart - Taio Cruz

PS: Jeg så en slange da jeg var ute å kjørte en dag, og det har også blitt observert to slanger utafor hjemmet den siste uka. Bilder kommer snart. Må få de tilsendt fra Leigh og John. Skal legge ut en link så tante Anne slipper å se bildene. Sånn. Der får jeg nesten stoppe. Nei, vent!..

MARK KNOPFLER ER HELT RÅ!

2 kommentarer:

  1. Å, den kjolen var SUPERSØT :D Høres ut som en dramatisk helg. Hadde vært livredd selv, hvis jeg så en finne ute i vannet :o

    SvarSlett
  2. Tusen takk :D
    Ja, det var SKIKKELIG SKUMMELT!

    SvarSlett